Skip to ContentSkip to Navigation

Presentatie training en toolbox ‘RuimBaan voor Statushouders’

26 juni 2025

Op 4 juli 2025 vindt de feestelijke presentatie plaats van RuimBaan voor Statushouders – een praktische en wetenschappelijk onderbouwde toolbox voor professionals die statushouders begeleiden naar passend en duurzaam werk. Dit instrument is ontwikkeld door de Rijksuniversiteit Groningen en Werk in Zicht, in samenwerking met gemeenten, UWV, maatschappelijke organisaties, werkgevers én statushouders.

Alle geïnteresseerden zijn van harte welkom bij deze feestelijke bijeenkomst. Het programma ziet er als volgt uit:

  • Een korte presentatie over de totstandkoming en inhoud van de training en toolbox
  • Reflecties van statushouders, bemiddelaars, werkgevers en wetenschappers: wat heeft deze samenwerking opgeleverd?
  • Ondertekening van een intentieverklaring voor duurzame samenwerking door wethouder Caroline Bloemhoff en GMW vice-decaan Hilda Amsing
  • Gelegenheid om na te praten met partners en betrokkenen tijdens de borrel

Praktische informatie

  • 
Tijd: 16.00 – 17.00 uur
  • Locatie: Orangerie van de Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen, Grote Kruisstraat 2/1, Groningen
decoratieve afbeelding
Laatst gewijzigd:26 juni 2025 12:00
Deel dit Facebook LinkedIn

Meer nieuws

  • 30 juni 2025

    Wetenschap Werkt | RuimBaan voor statushouders

    Statushouders hebben vaak genoeg kennis en kunde maar niet de geschikte diploma’s of praktische handvatten om in Nederland aan een geschikte vaste baan te komen. Bovendien spelen culturele verschillen en verwachtingen een grote rol bij zowel...

  • 17 juni 2025

    Het brein als blokkentoren

    Al decennialang probeert Monicque Lorist, hoogleraar cognitieve neuropsychologie, te ontrafelen hoe het menselijk brein werkt. Wat beïnvloedt ons denken? Wat gebeurt er als we moe zijn, of ouder worden? “Er is nog zo veel wat we niet weten. Vragen...

  • 16 juni 2025

    Wetenschap Werkt | Druk & Dwars

    Nogal wat kinderen vertonen energiek en eigenzinnig gedrag dat niet past bij de eisen van onze samenleving. Ouders, leerkrachten en pedagogisch medewerkers willen daarom graag handvatten om ermee om te gaan, zonder gelijk het hulpverleningscircuit...