Skip to ContentSkip to Navigation

Hoe kunnen leerlingen zich beter inleven in historische perspectieven?

02 oktober 2024

In deze aflevering van '1,5 minuut over...' vertelt Tim Huijgen van de lerarenopleiding over zijn onderzoek naar vakdidactiek. Hij richt zich op manieren om leerlingen beter te laten inleven in historische perspectieven, waardoor ze geschiedenis vanuit verschillende invalshoeken leren begrijpen.

Meer informatie

Laatst gewijzigd:08 oktober 2024 09:24
Deel dit Facebook LinkedIn
View this page in: English

Meer nieuws

  • 30 juni 2025

    Wetenschap Werkt | RuimBaan voor statushouders

    Statushouders hebben vaak genoeg kennis en kunde maar niet de geschikte diploma’s of praktische handvatten om in Nederland aan een geschikte vaste baan te komen. Bovendien spelen culturele verschillen en verwachtingen een grote rol bij zowel...

  • 17 juni 2025

    Het brein als blokkentoren

    Al decennialang probeert Monicque Lorist, hoogleraar cognitieve neuropsychologie, te ontrafelen hoe het menselijk brein werkt. Wat beïnvloedt ons denken? Wat gebeurt er als we moe zijn, of ouder worden? “Er is nog zo veel wat we niet weten. Vragen...

  • 16 juni 2025

    Wetenschap Werkt | Druk & Dwars

    Nogal wat kinderen vertonen energiek en eigenzinnig gedrag dat niet past bij de eisen van onze samenleving. Ouders, leerkrachten en pedagogisch medewerkers willen daarom graag handvatten om ermee om te gaan, zonder gelijk het hulpverleningscircuit...