Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen DEEP

Over ons

DEEP is een gezamenlijke inspanning van twee onderzoekseenheden van de faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen (GMW) van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG):

1. Theorie en Geschiedenis van de Psychologie (THP), onder voorzitterschap van prof. Annette Mülberger
  2. Onderwijs in Cultuur, onder voorzitterschap van prof. Johannes Westberg.

De leden van deze eenheden vormen de kern van DEEP.

Over Theorie en Geschiedenis van de Psychologie

THP heeft onderzoekers als Annette Mülberger, Maarten Derksen, Stephan Schleim en Jeremy Burman in vaste dienst. Zij zijn intensief betrokken bij onderzoek en onderwijs aan het Heymans Instituut (afdeling Psychologie). Zij coördineren een unieke mastertrack ‘Theorie en Geschiedenis van de Psychologie’ en (co-)superviseren vele masterscripties en 13 PhD-projecten op dit gebied.

Over Onderwijs in Cultuur

Bij Onderwijs in Cultuur werken vaste medewerkers die lesgeven en onderzoek doen aan het Nieuwenhuis Instituut voor Onderwijsonderzoek, zoals Johannes Westberg, Hilda Amsing, Sanne Parlevliet, Piet van der Ploeg, John Exalto en Lourens van Haaften. Samen coördineren zij ook een bijzondere mastertrack over ‘Ethiek van het onderwijs: Philosophy, History and Law’ en (co-superviseren) vele masterscripties en 15 PhD-projecten op dit gebied.

Samenwerkende organisaties

DEEP maakt deel uit van bredere internationale inspanningen op het gebied van theorie en geschiedenis van onderwijs en psychologie. Aangesloten organisaties zijn onder andere:

Laatst gewijzigd:28 maart 2024 20:37