Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Expertisecentrum Sociale Wetenschappen, gezondheid en welzijn Activiteiten Center of Expertise Social Sciences, Health & Well-being

Officiële opening van het Expertisecentrum Sociale Wetenschappen, gezondheid en welzijn

Wanneer:do 19-05-2022 15:00 - 17:00
Waar:Orangerie

In het voorjaar van 2022 op 19 mei is het Center of Expertise Social Sciences Health & Well-being officieel geopend. Om de opening feestelijk in te luiden, organiseerden we een symposium en een “World Cafe”. Het symposium bestond uit een serie van zes korte presentaties (zie onder) die de drie thema’s representeerden waar het center zich op richt (gezondheidsinterventies en beleidsontwikkeling, gezond ouder worden, en gezondheid in de sociale context). Na de presentaties, volgde een “World Café” waarin bezoekers werden opgedeeld in kleine groepjes waarin ze in twee etappes een tweetal vragen met elkaar bespraken: 1) wat zijn wat jullie betreft de belangrijkste gezondheid gerelateerde vragen in de sociale wetenschappen waar we ons in dit center op zouden moeten richten? 2) wat voor onderwerpen zou je graag bespreken tijdens onze brown-bag meetings? De uitkomsten van het World Café waren zeer gevarieerd en liepen uiteen van het organiseren van activiteiten waarin wetenschap en praktijk nader tot elkaar gebracht kunnen worden (bijvoorbeeld via een hackathon), sociale evenementen, het organiseren van een zomerschool, het faciliteren van een platform/netwerk waar mensen elkaar ontmoeten, et cetera. Wij gebruiken de uitkomsten van dit World Café als inspiratie voor toekomstige bijeenkomsten. Het format van het event (6 korte praatjes & daarna interactie) werd zeer goed ontvangen.

Presentaties