Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Online Open Dag Theologie

Wanneer:ma 30-01-2023
Waar:Online

Ben je geïnteresseerd in sociologie, psychologie, filosofie, antropologie, taal, geschiedenis en/of kunst? Bij een studie Theologie krijg je het allemaal! Meer weten? Kom dan naar onze bachelor open dag!

NB. Deze open dag is online, maar mochten de corona-maatregelen het toelaten, dan is het ook mogelijk om de Open Dag van Theologie op de faculteit bij te wonen. Hierover ontvang je dan nog bericht na je aanmelding.

In de opleiding Theologie bestudeer je het christendom, evenals het jodendom en de islam vanuit verschillende wetenschappelijke gezichtspunten: (kunst)geschiedenis, filosofie, psychologie, sociologie en taalkunde. Je kijkt naar hoe mensen reflecteren op hun geloof en hoe zij proberen God te begrijpen en bereiken, bijvoorbeeld via heilige geschriften, rituelen en kunst. Je gaat je verdiepen in de ontstaansgeschiedenis van deze religies en de wijze waarop zij, in onderlinge interactie, de huidige wereld hebben vormgegeven.

Open Dag

Tijdens de voorlichtingsronde krijg je informatie over de inhoud en opbouw van de opleiding Theologie. Daarnaast volg je tijdens dit uur een proefcollege van dr. Arjen Bakker (docent Oude Testament) zodat je alvast ervaart hoe het is om bij ons te studeren. Mocht het mogelijk zijn om de Open Dag ook op de faculteit te bezoeken, dan geven onze studenten graag een rondleiding door ons prachtige historische gebouw. Ook onze studieadviseurs zijn aanwezig en kunnen je helpen met het kiezen van een studie die het beste bij jou past.

Rondetijd

16.00 - 17.00 uur

Theologie

Meer informatie:

Website Theologie

Brochure Theologie

Studenten en docenten doen een pubquiz tijdens Een Dag Student.
Studenten en docenten doen een pubquiz tijdens een andere voorlichtingsactiviteit (Een Dag Student).