Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Opening Academisch Jaar 2022-2023

Wanneer:do 08-09-2022 15:00 - 21:00
Waar:Lutherse Kerk, Haddingestraat 23 & faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap, Oude Boteringestraat 38 (Groningen)

De opening van het academisch jaar van de Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap vindt dit jaar plaats op donderdag 8 september 2022. Vanaf 14.30 uur is de inloop in de Lutherse Kerk (Haddingestraat 23, Groningen), waarna om 15.00 uur het officiële programma begint.

Merete Bilde

'Religion and worldviews in international diplomacy: lessons learnt from recent global politics and security challenges'

Onze gast voor de opening is de Deense diplomaat Merete Bilde. Ze is onder meer werkzaam geweest voor het Deense Ministerie van Buitenlandse Zaken en de European External Action Service van de EU. Momenteel is ze werkzaam voor de NAVO in Brussel, waar ze betrokken is geweest bij recente internationale gebeurtenissen, zoals de terugtrekking van de NAVO-missie uit Afghanistan en de Russische invasie in Oekraïne. Merete Bilde deelt graag haar inzichten over de rol van religie in huidige conflicten en in de internationale politiek en veiligheid. En wat er volgens haar nodig is om ons begrip van internationale politiek te vergroten in relatie tot religie. Hierover gaat zij ook graag in gesprek met studenten, docenten en andere aanwezigen.

Na de officiële opening vertrekken we richting de faculteit (Oude Boteringestraat 38, Groningen), waar vanaf 16.30 uur het tweede deel van het programma begint. Onder het genot van een borrel, barbecue en live muziek is er alle tijd om bij te kletsen en te proosten op het nieuwe jaar.

Formele deel van de opening:

Lutherse Kerk, Haddingestraat 23, Groningen
Tijd Activiteit
14.30 - 15.00 uur Inloop met koffie, thee en gebak
15.00 - 16.15 uur Opening met lezing van Merete Bilde
16.15 - 16.30 uur Koffie en thee

Informele deel van de opening:

Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap, Oude Boteringestraat 38, Groningen

Tijd Activiteit
16.30 Borrel in de faculteitstuin
16.45 Welkom door de decaan en toast op het nieuwe jaar
17.00 Barbecue en livemuziek
19.30 Koffie en ijs

Aanmelden

U kunt zich aanmelden voor de opening via onderstaand aanmeldformulier. Het is ook mogelijk bij één van de onderdelen aanwezig te zijn, dit kunt u tevens aangeven in het formulier.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met Dik Kootstra: communications.thrs@rug.nl