Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Een Dag Student Theologie

Wanneer:ma 07-03-2022 11:00 - 16:00
Waar:Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap, Oude Boteringestraat 38, 9712 GK Groningen

Denk je erover om Theologie te gaan studeren? Wil je echt een goed beeld krijgen van wat de studie inhoudt? Kom dan naar Eén dag student!

Theologie is veel meer dan alleen een studie van Bijbelteksten. Aan de RUG onderzoeken we verschillende heilige geschriften en de politieke, sociale en culturele context waarin deze teksten zijn ontstaan. De studie Theologie biedt inzicht in de ontstaansgeschiedenis van jodendom, christendom en islam en de manier waarop deze godsdiensten – in onderlinge interactie – de huidige wereld vorm hebben gegeven.

Theologie studeren betekent dat je kritisch leert kijken: naar de historische bronnen van het geloof, naar religieuze teksten, naar de betekenis van religieuze rituelen en naar de culturele context waarin het geloof is ontstaan. Bij ons staat de relatie tussen religie, cultuur en samenleving centraal. Theologie gaat bovendien over mensen. Wat hen drijft, wat hen beweegt.

Op deze dag volg je proefcolleges van vakken die worden aangeboden binnen de opleiding, zodat je goed weet wat je kunt gaan verwachten. Je maakt deze dag dus echt kennis met de inhoud van de studie. Daarnaast neem je alvast een voorproefje op het studentenleven aan de faculteit. En uiteraard is er heel de dag genoeg tijd om studenten en docenten het hemd van het lijf te vragen. De dag is gratis en is inclusief lunch.

In het kort

Waar: Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap, Oude Boteringestraat 38, 9712 GK Groningen
Wanneer: Maandag 7 maart 2022, 11:00-16:00 uur
Waarom: Om erachter te komen of een studie Theologie bij jou past.
Contact: Faculteit: 050 363 8017
Dik Kootstra (bachelorvoorlichting): communications.thrs rug.nl

NB: Vooralsnog hopen we dat we jullie gewoon weer in het gebouw kunnen verwelkomen. Mocht dit echter vanwege corona toch niet kunnen plaatsvinden op de faculteit, dan zorgen we voor een online alternatief.