Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Nieuwe Double Degree Master en student uitwisseling met Renmin University of China

04 mei 2018
Prof. Liu Wei en prof. Sibrand Poppema tekenen de overeenkomst

Op woensdag 3 mei is in China een intentieverklaring tot samenwerking ondertekend door professor Sibrand Poppema, voorzitter van het College van Bestuur van de Rijksuniversiteit Groningen, en professor Liu Wei, de president van de Renmin University of China in Beijing. Met deze ondertekening is er een akkoord voor het starten van een gezamenlijk Double Degree master programma met de titel ‘Urban Governance within a Global Environment’.

De tweejarige DDM staat open voor studenten van de masteropleidingen Environmental and Infrastructure Planning en Socio-Spatial Planning van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen in Groningen. Zij kunnen kiezen voor een traject waarbij ze het eerste jaar van het programma in Beijing (China) volgen en het tweede jaar in Groningen, of andersom. Ook studenten van de partner bij Renmin University, het Department of Urban Planning and Management van de School of Public Administration and Policy, kunnen instromen in de Double Degree. De DDM Urban Governance within a Global Environment start per 1 september 2018. Voorlopig staat het programma open voor maximaal vijf studenten uit Groningen en vijf uit Beijing.

Naast deze overeenkomst is er ook een studentenuitwisselingsovereenkomst afgesloten, waarbij (met name) masterstudenten als onderdeel van hun opleiding bij de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen voor een periode van drie tot vijf maanden bij Renmin University kunnen studeren.

Professor Gert de Roo van Ruimtelijke Wetenschappen, die bij de ondertekening aanwezig was, is enthousiast. "Onze studenten krijgen de mogelijkheid om een masterdiploma van een heel goede Chinese universiteit te behalen.”

Prof. Wei en prof. Poppema
Laatst gewijzigd:23 januari 2024 10:14