Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

4 & 5 februari bijeenkomsten iTRACT in Groningen

04 februari 2015

Op woensdag 4 en donderdag 5 februari zijn de afrondende bijeenkomsten van het door de EU via INTERREG gefinancieerde project iTRACT. iTRACT is een project van ruim drie jaar rond slimme ict-oplossingen voor vervoer en mobiliteit in perifere plattelandsgebieden. De projectpartners komen uit Noorwegen, Zweden, UK, Duitsland en Nederland. De Hanze Hogeschool is de leider van het project, de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen is een belangrijke partner. Binnen FRW is prof.dr. Dirk Strijker de trekker. Het PhD-project van Koen Salemink is voor een belangrijk deel uit het project gefinancierd. Op 4 februari zijn allerlei interne overleggen en bijeenkomsten, op 5 februari is de slotconferentie die vrij toegankelijk is.

In het kader van de slotmanifestatie is door FRW een aantal gasten uitgenodigd: dr. Gary Bosworth van Lincoln University in Engeland (een graag en vaker geziene gast bij de faculteit), dr. Leanne Townsend van Aberdeen University (zij gaf deze week bij FRW een lunchseminar over internet op het platteland), en dr. Frans Thissen, de plattelandsgeograaf van de Universiteit van Amsterdam.

Interreg
dr. Frans Thissen (UVA) houdt een introductie