Onderwijs Open dagen

Online goodiebag

Cultuur

• Talencentrum > voor taal en cultuur - Het Talencentrum combineert expertise en kwaliteit met praktijkervaring. Het Talencentrum biedt trainingen in academische, interculturele en zakelijke communicatievaardigheden en taalcursussen Arabisch, Chinees, Duits, Engels, Frans, Japans, Nederlands, Russisch en Spaans.
  • USVA - De USVA is het Cultureel Studentencentrum van de RUG. Je kunt er allerlei cursussen volgen op het gebied van kunst en cultuur en diverse voorstellingen bezoeken.

Ondersteuning en ontwikkeling

• All Ears - Heb je als student behoefte aan een vertrouwelijk ‘luisterend oor’? In deze behoefte willen de studentenwerkers van ‘All Ears’ graag voorzien
  • Lyceo - Examentraining. Klik op de link en win een gratis examentraining!
  • Scholierenacademie - Extra uitdaging in je vwo? Proeven aan de wetenschap? Hulp nodig bij je pws? De Scholierenacademie is er voor jou!
  • Talencentrum - voor taal en cultuur - Het Talencentrum combineert expertise en kwaliteit met praktijkervaring. Het Talencentrum biedt trainingen in academische, interculturele en zakelijke communicatievaardigheden en taalcursussen Arabisch, Chinees, Duits, Engels, Frans, Japans, Nederlands, Russisch en Spaans.
  • WisMon - Haal je bètavak in bij WisMon! Je studiekeuze is gemaakt, maar jouw gekozen profiel sluit niet aan op de toelatingseisen van de studie. Bij WisMon kun je terecht voor een cursus voor profielaanvulling op havo-, en vwo-niveau.

Sport

• ACLO - De ACLO is de overkoepelende studentensportstichting van de RUG en de Hanze Groningen
  • Studentensport Leeuwarden - Bij Studentensport Leeuwarden kun je als student terecht om tegen een gereduceerd tarief te sporten. Sporten is ook samenkomen. Ben je nieuw in Leeuwarden en wil je op een laagdrempelige manier andere studenten ontmoeten, dan kan dat bij ons. Naast dat je veel sociale contacten maakt, faciliteren wij sportlessen en evenementen en zorgen we ervoor dat studenten tegen de meest lage tarieven kunnen sporten. Wij vinden het belangrijk dat iedere student de kans krijgt om te kunnen sporten.
  • The Knickerbockers - Onze slogan “More than soccer” staat voor de cultuur binnen The Knickerbockers. Voetbal is belangrijk, maar gezelligheid en een maatschappelijke betrokkenheid spelen een zéér belangrijke rol. Als grootste voetbalvereniging van Noord-Nederland hebben we achttien herenteams en negen damesteams, spelend zowel op hoger als op recreatief niveau. Bekijk ons filmpje voor alle informatie over onze voetbalvereniging!

Studentenhuisvesting

• Ghuus - Werkt samen met woningcorporaties en helpt jou in de zoektocht naar een studenten-/jongerenwoning in Groningen
  • Leeuwarden (Campus Fryslân) - Huisvesting
  • Lefier - Verhuurt ruim 3500 kamers in de stad Groningen aan studenten en jongeren
  • The Student Hotel - Brings student accommodation, hotel rooms, co-working, meetings and events together in a new and inspiring hospitality concept (Engelstalig)

Studentenleven Groningen

• GroningenLife! - Lees alles over de studentenstad Groningen. Van studie tot uitgaan, van studievereniging tot sportvereniging. Ontdek jouw stad hier!
  • Here & Now - Here & Now in the North is een kalender waar je alle culturele en social events in Groningen kunt vinden (Engelstalig).
  • Stichting KEI - De KEI-week is de algemene introductieweek voor alle aankomende studenten te Groningen. Bekijk ook de aftermovie van de Keiweek 2019 (disclaimer: dit is een filmpje uit de pre-coronatijd)
  • Studium Generale - Interessante lezingen over uiteenlopende onderwerpen.

Studentenleven Leeuwarden (Campus Fryslân)

• Leeuwarden Student City
  • Here & Now - Here & Now in the North is een kalender waar je alle culturele en social events in Leeuwarden-Friesland kunt vinden (Engelstalig).

Studentenverenigingen

• AEGEE - The European students’ association (Engelstalig)
  • ESN - Student organisation which is part of the Erasmus Student Network (Engelstalig)
  • S.A. Nobis Cura Futuri - The official study association of Campus Fryslân of the University of Groningen