Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Kinderoncologie: hoe maligne is het?

09 oktober 2012

Oratie: mw. prof.dr. E.S.J.M. de Bont, 16.15 uur, Aula Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Titel: Kinderoncologie: hoe maligne is het?

Leeropdracht: Kindergeneeskunde, i.h.b. de kinderoncologie-hematologie

Faculteit: Medische Wetenschappen

De oratie van prof.dr. Eveline de Bont gaat over haar onderzoek naar kanker bij kinderen. Kanker op de kinderleeftijd is een ernstige en levensbedreigende ziekte. Behandelingen duren lang en zijn het resultaat van intensief multidisciplinair samenwerken. De laatste decennia is er een enorme vooruitgang geboekt in de overleving van kanker op de kinderleeftijd. Het uitgangspunt in de rede van De Bont is het perspectief van de patiënt van nu. Op basis van de ontwikkelingen in de laatste jaren zal gekeken worden naar de vooruitgang en de bedreigingen. Ook het nut van onderzoek en de typisch Groningse insteek zullen worden belicht.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:00