Alumni Over alumni

Ik heb nog nooit zo'n troep gezien

Ik ben in Selwerd I (Kornoeljestraat) komen wonen in augustus 1983. Eerder was ik al een keer gaan kijken met mijn vader in zo’n flat en ik wilde liever daar niet wonen, maar had uiteindelijk niet veel keus. Ik was nog geen uur op mijn nieuwe kamer of er was al een andere eerstejaars op zoek naar contact en een praatje. Om een lang verhaal kort te maken: ik heb daar een hele leuke tijd gehad. Veel contacten, samen eten, altijd iemand in de buurt voor een praatje, enz. Elke week kwam er een schoonmaker (heette hij niet Eke of Elke ofzo?) en dat was nodig ook. Ik kwam uit een gezin zonder academische traditie en dacht dat ik te maken kreeg met de upperclass van Nederland,maar ik heb nog nooit eerder zo’n troep gezien, vooral  in de keuken (heel veel schimmelculturen in de koelkast) en op het balkon. Mijn mooie pannetjes (gekregen van oma) stonden weken later al onder de schimmel op het balkon en als je een ei wilde bakken, dan waren die “geleend” door iemand. En bij de eerste mooie dag van het jaar was het altijd raak: met etensresten (pakken vla) en de brandweerslang vanaf (in dit geval) de vierde verdieping iedereen beletten de hoofdingang te gebruiken. Het was een bijzondere tijd op een bijzondere plek. Ik kijk met veel plezier terug op mijn tijd aan de Kornoeljestraat!

Elly Heun, rechten 1989/1995

Laatst gewijzigd:09 oktober 2019 10:36