Alumni Over alumni

Duiven als vliegende ratten

Ik woonde vanaf de zomer van 1999 een tijd in Selwerd I aan de Kornoeljestraat:

In de zomer van 1999 ging ik voor het eerst op mezelf wonen, in Groningen. Ik zou vanaf september Geschiedenis gaan studeren aan de RuG en had een studentenkamer gevonden in Selwerd I. Het was een erg leuk begin van mijn studietijd, want de gang met alle bewoners zorgde voor reuring en gezelligheid. Ik raakte gelijk bevriend met enkele ganggenoten. We aten samen, keken naar Friends en bezochten evenementen van de KEI-week. Een veelbelovend begin.

Het werd echter steeds iets minder netjes in de flat, en dan met name in de keuken. Er stonden regelmatig pannen met pasta die blauw zag van de schimmel op de eettafel. Alle gootstenen stonden constant vol met bruin smerig water. De duiven vlogen als vliegende ratten naar binnen en roofden ons eten of wat daar van over was. De schoonmaker die elke week kwam, zag het niet meer zitten om onze gang nog schoon te maken. Er was zelfs een gerucht over een drol die in de douches lag...

Op een gegeven moment stond de vuilnisbak in de keuken open omdat deze veel te vol zat. Daarnaast stond een open vuilniszak die ook helemaal vol zat en daarnaast nog één, net zo vol. En niemand die ze opruimde. Dit was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen. Ik moest daar zo snel mogelijk weg en vond gelukkig al snel een keurige flat in Vinkhuizen met twee nette studentes. En met een schoonmaakrooster!

Wouter Geerling, , geschiedenis 1999-2005
Laatst gewijzigd:09 oktober 2019 10:25