Alumni Over alumni Alumnus van het jaar

Stine Jensen, Alumnus van het Jaar 2011

Filosofe en publiciste Stine Jensen is door de Rijksuniversiteit Groningen verkozen tot Alumnus van het Jaar 2011. Op vrijdag 1 juli 2011 werd de prijs uitgereikt tijdens de Zomerceremonie in het Academiegebouw van de RUG.

Stine Jensen

Toegankelijk maken van de wetenschap

Stine Jensen is aan de RUG afgestudeerd in zowel literatuurwetenschappen (1996, cum laude) als wijsbegeerte (1997). Zij is verkozen tot Alumnus van het Jaar omdat zij volgens de jury de wetenschap dichter bij brengt voor een breed publiek. Zij weet relevante thema's uit het dagelijks leven te verbinden met de zienswijzen en kennis van wetenschappers, waaronder filosofen. Daarmee slaagt zij erin de wetenschap in het algemeen en de filosofie in het bijzonder toegankelijker te maken. Dat is een grote verdienste, juist in deze tijd, waarin de maatschappij kritischer lijkt te worden over het nut van (het betalen van) academisch onderzoek.

Lees hier het volledige juryrapport.

Laatst gewijzigd:11 juli 2019 12:59