Alumni Over alumni Alumnus van het jaar

Matthijs Bierman, Alumnus van het Jaar 2012

Matthijs Bierman, directeur Triodos Bank Nederland, is door de Rijksuniversiteit Groningen verkozen tot Alumnus van het Jaar 2012. De prijs werd hem op 3 september uitgereikt door Rector Magnificus Elmer Sterken, tijdens de Opening van het Academische Jaar in het Academiegebouw van de RUG.

Maatschappelijk geëngageerd

Matthijs Bierman (1964) is in 1991 aan de RUG afgestudeerd in zowel bedrijfskunde als in Nederlands recht. Na onder meer enkele jaren ontwikkelingswerk in Botswana trad hij in 1996 in dienst van de Triodos Bank. Sinds 2003 is hij directeur van Triodos Bank Nederland. Met zijn keuze voor deze ideële bank maakte hij zijn ambitie waar leiding te geven in een maatschappelijk geëngageerde organisatie.

Duurzaamheid

De RUG, die het thema duurzaamheid hoog in het vaandel heeft, viert in 2014 haar 400-jarig bestaan onder het motto ‘4 ∞ For Infinity’. De Alumnus van het Jaar 2012 brengt het streven naar een duurzame samenleving, met aandacht voor de toekomst en de volgende generaties, in zijn eigen sector in de praktijk, geeft een inspirerend voorbeeld en laat zien dat duurzaam ondernemen succes kan opleveren, aldus de jury.

Lees hier het volledige juryrapport.

Laatst gewijzigd:11 juli 2019 10:59