Over ons Profiel Feiten en cijfers Duurzaamheid

Vacature Student-assistent duurzaamheid in Onderwijs & Onderzoek

De Green Office van de RUG is de plek waar alle initiatieven en het beleid rondom duurzaamheid samenkomt. De RUG heeft een roadmap duurzaamheid waarin alle duurzaamheidsdoelstellingen van de RUG staan beschreven. De Green Office werkt eraan om deze doelstellingen te realiseren. In de Roadmap staan 14 doelen beschreven voor de periode 2015-2020. De doelen zijn opgesplitst in drie onderdelen: People, Planet, Performance. Voor het performance gedeelte (onderwijs en onderzoek) is ruimte voor een assistent van de projectleider.

Voor de realisatie van de ambities zijn een aantal projecten gedefinieerd. De projecten zijn divers, van het organiseren van een Summer School deze zomer tot het inventariseren van studieprogramma’s aan de hand van een definitie duurzaamheid.

Functieomschrijving
Het ondersteunen van de projectleider op allerhande gebieden. Daarbij valt te denken aan het plannen en organiseren van evenementen en bijeenkomsten. Het verrichten van bureau-onderzoek. Het uitvoeren van administratieve taken. In sommige gevallen (bijv. tijdens de Summer School) kunnen de activiteiten zeer ad-hoc zijn. Bij goed functioneren is het mogelijk een eigen project te krijgen.

Taken:

• Het ondersteunen bij de organisatie van een Summer School (het schrijven van Facebookberichten, organiseren van vergaderingen en evenementen, regelen/organiseren van allerlei zaken, communicatie met studenten)
  • Verantwoordelijk voor agenda en notulen bij vergaderingen
  • Verrichten bureauonderzoek/administratieve taken
  • Inplannen afspraken
  • Het maken van planningen en begrotingen
  • Het schrijven van projectplannen/beleidsvoorstellen

Vereiste competenties:

• Academisch denkniveau
  • Goede beheersing van de Engelse taal (goede beheersing van de Nederlandse taal is een pré)
  • Analytisch denkvermogen
  • Resultaatgericht
  • Goede schrijfvaardigheid

Competenties met een pré:

• Affiniteit/interesse met duurzaamheid
  • Affiniteit/interesse met academisch onderwijs en onderzoek (cultuur aan de universiteit)
  • Out-of-the-box denker

Wat wij jou bieden
Je krijgt de mogelijkheid jezelf te ontwikkelen op verschillende niveaus. Je leert de basis van projectmatig werken. Je zult inzicht krijgen in de politieke organisatie van de universiteit en de mogelijkheid krijgen een breed netwerk op te bouwen.

De functie is in principe voor de duur van 1 jaar, ongeveer 12 uur per week. In verband met de Summer School verwachten we dat je van 7 - 14 juli fulltime beschikbaar bent.

Je kunt solliciteren door je c.v. en motivatie (dit mag in verschillende vormen) vóór 1 maart 2018 op te sturen naar marijke.nieborg rug.nl. Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met Marijke Nieborg 050 36 39815 (ma-do).

Laatst gewijzigd:22 juli 2021 12:11