Over ons Organisatie Wet- en regelgeving Algemeen

Wet open overheid (Woo)

De Wet open overheid (Woo) regelt het recht van eenieder op toegang tot publieke informatie. De Woo zorgt voor openheid en transparantie van de overheid, waaronder universiteiten. Wanneer het College van Bestuur op grond van de Woo informatie openbaar maakt, is deze informatie voor iedereen te raadplegen.

Met ingang van 2022 publiceert de RUG alle Woo-besluiten en de informatie die op grond van de verzoeken openbaar is gemaakt.

Algemeen Bestuurlijke & Juridische Zaken
9700 AB Groningen

Heeft u vragen over de beschikbaarheid van publieke informatie bij de RUG in het kader van de Woo? Dan kunt u uw vraag stellen aan de Woo-contactpersoon van de RUG via informatiebeheer rug.nl.

Voor algemene vragen verwijzen wij u naar de algemene contactgegevens van de RUG.

Genomen besluiten

Genomen besluiten (2023)

1. Eerste deelbesluit Andringa [PDF]

Genomen besluiten (2022)

1. Toekomstbestendigheid Wet BIG I [PDF]
  2. Contante betaling collegegeld [PDF]
  3. Toekomstbestendigheid Wet BIG II [PDF]
  4. Foto- en videomateriaal onderzoek [PDF]
  5. Inzinkpaal Broerstraat [PDF]
  6. Israëlische organisaties [PDF]
  7. Financiering vakgroep belastingrecht [PDF]
  8. Russkiy Mir [PDF]
  9. Vindicat [PDF]
Woo-verzoek indienen

Indien u documenten wenst te ontvangen over publieke informatie die nog niet openbaar beschikbaar is, dan kunt u een Woo-verzoek indienen. Het indienen van een Woo-verzoek kan op de volgende twee manieren:

• Per e-mail via abjz rug.nl
  • Per post naar:

Rijksuniversiteit Groningen
    Afdeling ABJZ
    9700 AB Groningen

Indien u nog vragen heeft over het indienen van een Woo-verzoek, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Algemeen Bestuurlijke en Juridische Zaken via abjz rug.nl of via 050-363 5440.

Laatst gewijzigd:17 maart 2023 11:50