Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Towards a corpuscular model of optical phenomena

25 februari 2011

Promotie: dhr. Fengping Jin, 16.15 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: Towards a corpuscular model of optical phenomena

Promotor(s): prof.dr. H. de Raedt

Faculteit: Wiskunde en Natuurwetenschappen

Computersimulatie van optische experimenten

Fengping Jin presenteert in zijn proefschrift een aantal computermodellen voor het simuleren van fundamentele optische experimenten. Elke afzonderlijk component in het model komt overeen met een optisch apparaat, zoals een beam splitter, een wave plate, een detector enzovoorts. Met een serie van dergelijke componenten kan een modelmatig experiment worden geconstrueerd dat exact overeenkomt met een werkelijk experiment. De resultaten van het onderzoek laten zien dat het mogelijk is om kwantummechanische fenomenen te simuleren door middel van klassieke, niet-Hamiltoniaanse, lokale, causale en dynamische modellen.

Fengpin Jin (China, 1979) studeerde natuurwetenschappen aan de Zhejiang University in China. Het onderzoek werd uitgevoerd bij het Zernike Institute for Advanced Materials van de RUG.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:13