Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Chemicus Ben Feringa ontvangt Van ’t Hoff-medaille 2011

02 december 2011

Prof. dr. Ben Feringa heeft de Van ’t Hoff-medaille 2011 in ontvangst mogen nemen. De medaille wordt eenmaal per tien jaar door de Universiteit van Amsterdam uitgereikt voor werk op het terrein van de chemie.

Feringa krijgt de medaille voor zijn excellente en grensverleggende onderzoek op het gebied van de asymmetrische synthese en het ontwerp van nieuwe functionele materialen en nanosystemen.

De medaille werd uitgereikt door prof. dr. Robbert Dijkgraaf, president van de KNAW en universiteitshoogleraar aan de UvA, tijdens de jaarvergadering van het Genootschap ter bevordering van Natuur-, Genees- en Heelkunde in Amsterdam.

De Van 't Hoff-medaille is vernoemd naar de Nederlandse scheikundige J.H. van ’t Hoff. Deze Nederlandse scheikundige won in 1901 de Nobelprijs in de chemie. De medaille wordt eenmaal per tien jaar uitgereikt voor werk op het terrein van de chemie, met uitsluiting van de biochemie. De leerstoel die Feringa aan de Rijksuniversiteit Groningen bekleedt is ook vernoemd naar Van ’t Hoff.

Zie: website UvA

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:55