Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Advances in spatial dependence modeling of consumer attitudes with bayesian factor models

10 juni 2010

Promotie: dhr. S. Stakhovych, 16.15 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: Advances in spatial dependence modeling of consumer attitudes with bayesian factor models

Promotor(s): prof.dr. T.H.A. Bijmolt, prof.dr. M. Wedel

Faculteit: Economie en Bedrijfskunde

Contact: Stanislav Stakhovych, tel.050-3637207, e-mail: s.stakhovych@rug.nl

De ruimtelijke component van marketing

Veel aspecten van het dagelijkse leven hangen in ruimtelijke zin met elkaar samen. Dat geldt ook voor marketing, waar de geografische component soms een cruciale rol speelt, maar veelal wordt veronachtzaamd. De attitude van consumenten wordt niettemin erg beïnvloed door de locatie waar zij zich bevinden. Het onderzoek van promovendus Stanislav Stakhovych beschrijft modellen waarin de ruimtelijke afhankelijkheid in de attitude van consument kan worden vervat. Ook laten deze modellen zien welke bijkomende voordelen het blootleggen van ruimtelijke afhankelijkheid kan brengen en hoe deze voordelen kunnen worden benut door onderzoekers en mensen in de praktijk.

Stanislav Stakhovych (Oekraïne, 1980) studeerde organisatiemanagement aan de Universiteit van Soemy in Oekraïne. Hij verrichtte zijn promotieonderzoek bij de onderzoekschool SOM van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG. Stakhovych is als docent verbonden aan deze faculteit.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:17
View this page in: English

Meer nieuws

  • 16 april 2024

    RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information

    De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...

  • 02 april 2024

    Vliegen op houtstof

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 18 maart 2024

    VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups

    Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...