Advances in spatial dependence modeling of consumer attitudes with bayesian factor models
Promotie: dhr. S. Stakhovych, 16.15 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen
Proefschrift: Advances in spatial dependence modeling of consumer attitudes with bayesian factor models
Promotor(s): prof.dr. T.H.A. Bijmolt, prof.dr. M. Wedel
Faculteit: Economie en Bedrijfskunde
Contact: Stanislav Stakhovych, tel.050-3637207, e-mail: s.stakhovych@rug.nl
De ruimtelijke component van marketing
Veel aspecten van het dagelijkse leven hangen in ruimtelijke zin met elkaar samen. Dat geldt ook voor marketing, waar de geografische component soms een cruciale rol speelt, maar veelal wordt veronachtzaamd. De attitude van consumenten wordt niettemin erg beïnvloed door de locatie waar zij zich bevinden. Het onderzoek van promovendus Stanislav Stakhovych beschrijft modellen waarin de ruimtelijke afhankelijkheid in de attitude van consument kan worden vervat. Ook laten deze modellen zien welke bijkomende voordelen het blootleggen van ruimtelijke afhankelijkheid kan brengen en hoe deze voordelen kunnen worden benut door onderzoekers en mensen in de praktijk.
Stanislav Stakhovych (Oekraïne, 1980) studeerde organisatiemanagement aan de Universiteit van Soemy in Oekraïne. Hij verrichtte zijn promotieonderzoek bij de onderzoekschool SOM van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG. Stakhovych is als docent verbonden aan deze faculteit.
Laatst gewijzigd: | 13 maart 2020 01:17 |
Meer nieuws
-
06 juni 2025
India-Nederland Hydrogen Valley Fellowship-programma aangekondigd
Ter gelegenheid van Wereldmilieudag op 5 juni 2025 maakten het Indiase ministerie van Wetenschap en Technologie en de RUG gisteren de start bekend van een partnerschap voor het Hydrogen Valley Fellowship-programma. Dit programma biedt getalenteerde...
-
24 maart 2025
RUG 28e in World’s Most International Universities 2025 ranglijst
De Rijksuniversiteit Groningen is door Times Higher Education gerangschikt op de 28e plek in de World’s Most International Universities 2025 ranglijst. Daarmee laat de RUG instellingen als MIT en Harvard achter zich. De 28e plek betekent een stijging...
-
05 maart 2025
Vrouwen in de wetenschap
De RUG viert Internationale Vrouwendag met een bijzondere fotoserie: Vrouwen in de wetenschap.