RUG-masteropleidingen scoren hoog in de Elsevier
Studenten beoordeelden in de Elsevier dit jaar vijftien masteropleidingen van Rijksuniversiteit Groningen. Twaalf daarvan eindigen landelijk op eerste, tweede of derde plaats, een score van tachtig procent. Vergeleken met de andere algemene universiteiten in Nederland is dat een uitstekend resultaat.
Studentenoordelen masters
In de volgende tabel zijn alle eerste, tweede en derde plaatsen voor masteropleidingen bijeengebracht.
universiteit | 1e plaats | 2e plaats | 3e plaats | totaal aantal beoordeelde opleidingen; tussen haakjes aantal plaatsen 1-3 |
---|---|---|---|---|
Rijksuniversiteit Groningen | 4 | 3 | 5 | 15 (12) |
Universiteit Utrecht | 2 | 4 | 2 | 12 (8) |
Universiteit Leiden | 1 | 2 | 1 | 6 (4) |
Vrije Universiteit | 4 | 3 | 2 | 15 (9) |
Universiteit van Amsterdam | 1 | 0 | 4 | 9 (5) |
Radboud Universiteit | 1 | 3 | 1 | 11 (5) |
De RUG-eerste plaatsen worden ingenomen door de masteropleidingen:
- Bedrijfskunde
- Farmacie/Farmceutische Wetenschappen
- Bewegingswetenschappen
- Communicatie- en Informatiewetenschappen
Laatst gewijzigd: | 13 maart 2020 01:58 |
Meer nieuws
-
16 april 2024
RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information
De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...
-
02 april 2024
Vliegen op houtstof
In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...
-
18 maart 2024
VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups
Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...