Javascript must be enabled for the correct page display
Skip to Content
Skip to Navigation
Rijksuniversiteit Groningen
founded in 1614 - top 100 university
Sluiten
Menu en zoeken
Contact
My University
Student Portal
Nederlands
English
Contrastmodus
Zoekpagina
{ "hasCookieConsent": "yes" }
Zoeken
Zoeken
Zoeken
Home
Onderwijs
Onderwijs
Aanmelden, inschrijven en collegegeld
Bachelor
Master
Exchange
Promotietrajecten
Summer / Winter schools
Kennis en leren
Contact
Onderzoek
Onderzoek
Onderzoeksthema's
Onderzoekscentra en -instituten
Promotietrajecten
Vind onderzoek en wetenschappers
Podcasts
Onderzoeksvideo's
Open Science
Research Support Portal
Bibliotheek
Maatschappij/bedrijven
Maatschappij/bedrijven
Kennis en leren
Samenwerken met de RUG
Jong talent
Schools voor Wetenschap & Samenleving
Alumni
Alumni
Terugblik Alumnidag 2024
Voor alumni
Over alumni
Magazines en nieuwsbrieven
Steun onderzoek en onderwijs
Wijziging doorgeven
Contact
Nieuws
Magazine
Nieuwsoverzicht
Actueel
Over ons
Over ons
Actueel
Profiel
Beleid en strategie
Organisatie
Werken bij de RUG
Contact en praktische zaken
Zoeken
Over ons
Praktische zaken
Waar vindt u ons
F.M. Douma
HOME
Onderwijs
Onderzoek
Maatschappij/bedrijven
Alumni
Nieuws
Over ons
F.M. Douma
Profiel
Onderzoek
Contact
My University
Student Portal
Nederlands
English
Contrastmodus
F.M. Douma
Faculteit Gedrags- & Maatschappijwetenschappen
Telefoon:
E-mail:
f.m.douma rug.nl
ORCID
Research Portal
Publicaties
Publicaties
How do they see themselves?: The self-concept of students with intellectual or behavioural disabilities in special education
Douma, I.
,
Minnaert, A.
, Grietens, H. &
de Boer, A.
,
2025
,
In:
International Journal of Disability, Development and Education.
72
,
5
,
blz. 908-923
16 blz.
Onderzoeksoutput
›
›
peer review
Predicting peer acceptance among students with and without special educational needs in secondary educational settings
Douma, I.
,
Warrens, M. J.
,
de Boer, A.
&
Minnaert, A.
,
17-jul.-2025
,
In:
Frontiers in Developmental Psychology.
3
,
12 blz.
, 1380004.
Onderzoeksoutput
›
›
peer review
Effects of a reading dog programme on reading skills and task-related behaviour in special needs education
Van Der Steen, S.
,
Douma, I.
& Snippe, I.,
2024
,
In:
European Journal of Special Needs Education.
39
,
4
,
blz. 648-657
10 blz.
Onderzoeksoutput
›
›
peer review
Me myself and I: Explaining the self-concept of students in mainstream and special education through the eyes of their peers
Douma, I.
,
2024
, [Groningen]:
University of Groningen
.
197 blz.
Onderzoeksoutput
Seeing myself through the eyes of my peers: Explaining the self-concept of students with and without special educational needs through acceptance and friendship
Douma, I.
,
de Boer, A.
&
Minnaert, A.
,
jun.-2024
,
In:
British journal of educational psychology.
94
,
2
,
blz. 586-600
15 blz.
Onderzoeksoutput
›
›
peer review
The I of students with ID or SEBD: A systematic literature review of the self-concept of students with ID or SEBD
Douma, I.
,
de Boer, A.
,
Minnaert, A.
& Grietens, H.,
jun.-2022
,
In:
Educational Research Review.
36
,
16 blz.
, 100449.
Onderzoeksoutput
›
peer review
Busje komt zo! Onderzoek naar het lespakket OV4U in het speciaal onderwijs.
de Boer, A.
,
Douma, F.
, Grietens, H. &
Minnaert, A.
,
1-jun.-2018
, Groningen:
Rijksuniversiteit Groningen
.
39 blz.
Onderzoeksoutput
›
Lees meer
Sluiten
Alle (7) publicaties
Bekijk volledig onderzoeksprofiel
Volg de RUG
facebook
linkedin
rss
instagram
youtube
Functioneel
Biedt de basisfuncties en maakt gebruik van geanonimiseerde cookies.
Standaard
Biedt de optimale werking en maakt gebruik van onder andere videocookies.
Volledig
Biedt gepersonaliseerde content en maakt gebruik van marketingcookies.
Stel je cookievoorkeur in. Lees onze
privacy
en
cookie disclaimer
voor meer informatie.