Gedeeld cursusaanbod bij andere universiteiten
Universitair onderwijzend personeel kan zich professioneel ontwikkelen via een nationaal aanbod dat is samengesteld door Nederlandse universiteiten verenigd in de Professional Development Exchange Hub. Van Rotterdam tot Maastricht, van Amsterdam tot Groningen: op verschillende locaties en data zijn er face-to-face bijeenkomsten, online cursussen, webinars en hybride evenementen. De instellingen maken het mogelijk voor docenten om te kiezen uit een rijk, gevarieerd aanbod dat past bij de eigen ontwikkeling en belangstelling, zonder dat je aan een vaste locatie gebonden bent.
Randvoorwaarden voor deelname
-
Je bent werkzaam bij één van de volgende Nederlandse universiteiten:
-
Open Universiteit
-
Radboud Universiteit Nijmegen
-
Maastricht University
-
Vrije Universiteit Amsterdam
-
Erasmus Universiteit Rotterdam
-
Rijksuniversiteit Groningen
-
Universiteit Leiden
-
Tilburg University
-
Technische Universiteit Delft
-
Technische Universiteit Eindhoven
-
Wageningen University & Research
-
-
In de meeste gevallen is het van meerwaarde wanneer je je Basiskwalificatie Onderwijs (BKO) hebt behaald want didactische basiskennis wordt verondersteld.
-
Bepaalde onderdelen uit het gezamenlijke aanbod worden alleen in het Nederlands of Engels aangeboden. Voor deelname aan deze onderdelen is het vereist dat je die taal machtig bent.
Evaluatie
Heb je deelgenomen aan een cursus, workshop of webinar van een andere deelnemende universiteit? Dan horen we graag wat je ervan vond! Na afloop van het aanbod krijg je van ons een evaluatielink toegestuurd.
Het aanbod voor de tweede helft van 2025 is bekend en wordt regelmatig geüpdatet. Voor meer informatie over dit aanbod kunt u contact opnemen met Marlies Venhuizen-ter Beek.
AI
How to use AI as a teacher (for beginners)
How to use AI as a teacher (for beginners)
Erasmus University Rotterdam
Tijdens deze interactieve sessie leer je de basis van AI en hoe je deze innovatieve technologie toe kunt passen in je onderwijs. Onderwerpen die aan bod zullen komen zijn het gebruik van AI-werkvormen en de inzet van AI bij toetsing. Daarnaast besteden we aandacht aan prompt engineering; een essentiële vaardigheid voor effectief gebruik van AI.
De workshop is ontworpen om je te voorzien van praktische kennis en tools. Samen verkennen we de mogelijkheden van AI in het onderwijs. Na afloop heb je enkele tools in handen om AI verder te integreren in je onderwijspraktijk.
Deze workshop maakt onderdeel uit van een groter aanbod van docentprofessionalisering met betrekking tot AI.
Uitvoering
Op locatie bij Campus Woudestein
Data en tijden
-
Dinsdag 11 Nov 2025 09:30-12:30
-
Maandag 1 Dec 2025 13:00 - 16:00
-
Dinsdag 10 Feb 2026 13:00 - 16:00
-
Dinsdag 9 Jun 2026 13:00 - 16:00
Taal
Engels
Kosten
Gratis
Onderwijs ontwerpen met innovatieve technologie (ICT)
How to integrate virtual exchange into your course
How to integrate virtual exchange into your course
Erasmus Universiteit Rotterdam
Wil je binnen jouw vak studenten laten samenwerken met studenten uit een ander land? Om zodoende een leerervaring te bieden aan en met studenten en docenten uit een andere omgeving/cultuur? Om dit te bewerkstelligen zonder dat studenten op fysieke uitwisseling gaan kan er gebruik worden gemaakt van Virtual Exchange (VE). Via VE werken studenten online samen aan taken en ontwikkelen zo naast vakinhoudelijke kennis ook competenties als samenwerken en interculturele communicatie. Door middel van VE krijgen ALLE studenten de kans op een internationale ervaring en worden zij niet gehinderd door mobiliteitsuitdagingen. Daarnaast, biedt VE studenten een interessant ander perspectief op de inhoud van het vak. Voorbeelden hiervan zijn het verkennen van de gezondheidszorg in beide landen of het ontdekken van perspectieven op gedragsproblemen of psychische stoornissen.
In dit MicroLab werk je aan de integratie van VE in je vak. Dit MicroLab is ontwikkeld in nauwe samenwerking met UNIC, een Europese alliantie van acht universiteiten in postindustriële steden in Europa die zich inzetten voor het stimuleren van mobiliteit en inclusie met het oog op maatschappelijke impact.
Uitvoering: Online Microlab
Data en tijden: Op aanvraag
Taal: Engels
Kosten: Gratis
Vijf dimensies van kwaliteit voor educatieve video's
Wat bedoelen we met kwaliteit? Vijf dimensies van kwaliteit voor educatieve video’s
Open Universiteit
In deze workshop duiken we samen in de wereld van educatieve video's en onderzoeken we wat deze video's nu echt van hoge kwaliteit maakt. We beginnen met een verkenning van de opvattingen van de deelnemers over wat een goede educatieve video kenmerkt. Aan de hand van voorbeelden brengen we kwaliteitscriteria in kaart.
Vervolgens introduceren we een theoretisch kader waarin deze criteria overzichtelijk worden gegroepeerd in vijf dimensies. Hiermee gaan de deelnemers zelf aan de slag: ze beoordelen hun eigen video's aan de hand van een checklist die deze vijf dimensies omvat.
Tijdens de gezamenlijke bespreking van de video’s voegen de presentatoren een extra laag aan het theoretisch kader toe wat antwoord kan bieden op de vraag waarom mensen hetzelfde product soms heel anders beoordelen in termen van kwaliteit.
We sluiten de workshop af met prikkelende vragen die je mee naar huis neemt, zodat je na afloop nog verder kunt nadenken over hoe je de kwaliteit van educatieve video's kunt blijven verbeteren.
Uitvoering: Online zelfstudie / Workshop on campus
Duur workshop: 90 minuten.
Data en tijden: Op aanvraag. Vanaf 6 inschrijvingen nemen we contact op met de deelnemers om een moment te plannen.
Deelnemers nemen een eigen laptop mee.
Taal: Nederlands en Engels zijn allebei mogelijk
Kosten: Gratis
Scripties begeleiden
Scripties begeleiden
Universiteit Leiden
Hoe zie jij jezelf tijdens een supervisieproces: ben jij een delegator, expert, coach of misschien kritische vriend? Ben je opzoek naar tools om jouw studenten nog beter te begeleiden in het uitdagende scriptie proces?
Als begeleider speel je een sleutelrol in het succes van studenten. Deze cursus bied je de tools en strategieën om je supervisievaardigheden te verbeteren en effectief mentorschap te bieden. Leer meer over verschillende begeleidingsrollen, veelvoorkomende uitdagingen en hoe je waardevolle feedback geeft aan je student. Start nu en leer in deze korte module hoe je je begeleidingsvaardigheden naar een hoger niveau tilt.
Uitvoering: Online
Data en tijden: Elk moment te starten (zelfstandig)
Taal: Zowel beschikbaar in het Nederlands als in het Engels
Kosten: Gratis
Diversiteit en inclusie
Toegankelijke hoorcolleges in 3 stappen
Toegankelijke Hoorcolleges in Drie Stappen
Universiteit Leiden
Wil je bestaande hoorcolleges updaten of een heel nieuw college opzetten? Wil je weten wat ál jouw studenten nodig hebben om de collegestof te begrijpen? Volg de online module Toegankelijke hoorcolleges in drie stappen om te bepalen hoe je jouw college(s) kan laten aansluiten bij de neurodiverse groep studenten in jouw cursus.
Uitvoering: Online
Data en tijden: Je kunt op elk moment beginnen (zelfstandig)
Taal: Zowel beschikbaar in het Nederlands als in het Engels
Kosten: Gratis
Autisme-inclusief onderwijs
Autisme-inclusief Onderwijs
Open Universiteit
Het doel van deze cursus is om je inzicht te geven in hoe de wereld in elkaar zit voor iemand die autistisch is, en welke uitwerkingen dat heeft op het onderwijs. Daarmee ontwikkel je het vermogen om je in te leven in autistische studenten. De cursus geeft richtlijnen voor het autisme-inclusief maken van onderwijs, met concrete voorbeelden van hoe je die richtlijnen kunt toepassen. De richtlijnen worden begrijpelijk doordat je eerst inzicht in autisme hebt gekregen.
Uitvoering: Online
Taal: Nederlands
Data en tijden: Op elk moment te beginnen
Kosten: Gratis
Interculturele communicatie in het onderwijs
Interculturele communicatie in het onderwijs
TU Delft
Lesgeven aan een universiteit betekent werken in een diverse omgeving met mensen uit verschillende culturele achtergronden. Effectieve communicatie in deze context vraagt om inzicht in diverse culturele normen, communicatiestijlen en perspectieven.
Deze cursus is speciaal ontwikkeld om je te voorzien van de essentiële vaardigheden en strategieën om culturele diversiteit in de klas te hanteren en zo de betrokkenheid, samenwerking en leerresultaten van studenten te verbeteren.
De cursus bestaat uit drie interactieve bijeenkomsten op locatie, elk van drie uur. Van deelnemers wordt verwacht dat zij alle drie de sessies volledig bijwonen.
Uitvoering: TU Delft Teaching Lab
Data en tijden:
• 26 januari 2026 13:30–16:30
• 2 februari 2026 13:30–16:30
• 9 februari 2026 13:30–16:30
Taal: Engels
Kosten: Geen
EQUIPPING: Inclusive Teaching in Diverse Classrooms
EQUIPPING: Inclusive Teaching in Diverse Classrooms
Rijksuniversiteit Groningen
Doe mee aan een of meer van de vijf modules van het EQUiiP programma voor professionele ontwikkeling. De modules worden georganiseerd in een interactieve workshopvorm waarin deelnemers worden uitgenodigd om hun onderwijspraktijk in te brengen en te delen. Je kunt je inschrijven voor één of meer modules, die je in willekeurige volgorde kunt volgen. Er is een optie om een Proof of Competence-certificaat te behalen als er meer modules worden gevolgd. Het doelpubliek voor deze sessies zijn docenten en onderwijsontwikkelaars die geïnteresseerd zijn in het uitbreiden van hun inclusieve (onderwijs)praktijken in diverse settings (bijv. etniciteit, eerstegeneratiestudent, neurodiversiteit, etc.).
Locatie: On-campus (Groningen City Center)
Data en tijden:
-
Module 'Dynamiek in groepswerk', 17 oktober 2025, 09:00 - 12:00
-
Module 'De rol van taal in de klas', 11 november 2025, 09:00 - 12:00
-
Module 'Inclusief beoordelen': 15 december 2025, 09:00 -12:00
Taal: Engels
Kosten: Gratis
Introduction to Dutch (inleiding tot het Nederlands)
Introduction to Dutch (inleiding tot het Nederlands)
Rijksuniversiteit Groningen
Spreek, schrijf en versta Nederlands
Tijdens de cursus leer je Nederlandse uitdrukkingen, begroetingen, woordenschat, getallen, spelling en grammatica. Aan het einde van de cursus zul je in staat zijn om bekende woorden en zinnen over jezelf en je gezin te herkennen. Je leert om eenvoudige zinnen te gebruiken om te beschrijven waar je woont en te praten over de mensen die je kent. Ten slotte kun je korte teksten schrijven, zoals een e-mail, of formulieren invullen met persoonlijke gegevens. De nadruk ligt op receptieve vaardigheden zoals lezen en luisteren.
Deze cursus is beoordeeld als één van de beste online cursussen aller tijden door online cursusaggregator Class Central.
De cursus duurt drie weken en helpt je om:
-
Jezelf voor te stellen aan andere studenten en ze te leren kennen;
-
Te praten over je familie, vrienden, werk en studie;
-
Het leven in Nederland te ervaren.
Data en tijden: je kunt op elk moment (zelfstandig) beginnen.
Taal: Engels
Uitvoering: MOOC
Kosten: gratis (afronden binnen drie weken, geen certificaat) of €75 voor deelnemers die een certificaat willen of langer dan drie weken willen studeren.
Meer informatie: https://www.rug.nl/society-business/knowledge-and-learning/mooc/?lang=en
VR Empathietraining
VR Empathietraining
TU Delft
Empathie in het onderwijs gaat over meer dan alleen emoties begrijpen. Het betekent ook dat je het klaslokaal leert bekijken door de ogen van je studenten en erkent hoe verschillende ervaringen en achtergronden hun manier van leren beïnvloeden. Als onderdeel van het Duty of Care-raamwerk van de TU Delft biedt de Empathietraining-serie docenten een unieke kans om dit perspectief te ontwikkelen.De Empathietraining bestaat uit vier afzonderlijke VR-gebaseerde trainingen. Elke training dompelt je onder in een specifieke studentenervaring, gevolgd door gestructureerde peerreflectie. Je kunt de sessies afzonderlijk of als complete serie volgen. De onderwerpen zijn:
-
Autisme
-
ADHD
-
Gender(on)gelijkheid
Deze sessies bieden een dieper inzicht in hoe studenten jouw klas kunnen ervaren en hoe je je onderwijs kunt aanpassen om hun diverse behoeften beter te ondersteunen.
Uitvoering
Op locatie bij TU Delft Teaching Lab
Data en tijden
• Autisme: 7 oktober 2025, 09:30 – 12:30
• ADHD: 4 november 2025, 09:30 – 12:30
• Gender(on)gelijkheid: 2 december 2025, 09:30 – 12:30
Taal
Engels
Kosten
Gratis
Toetsing en Feedback
Rubrics: Consistente beoordeling van opdrachten en projecten
Rubrics: Consistente beoordeling van opdrachten en projecten
TU Delft
Rubrics kunnen tijdrovend worden of hun waarde als leermiddel verliezen, en soms verworden tot niet meer dan een afvinklijstje voor studenten. In deze training bespreek en wissel je ideeën uit om je rubrics te verbeteren, zodat ze zorgen voor valide en transparante beoordeling, en verken je hoe rubrics kunnen worden ingezet ter ondersteuning van het leren van studenten. Daarnaast leer je hoe je jouw beoordelingsaanpak kunt afstemmen met die van je collega’s om consistentie te waarborgen bij de beoordeling van opdrachten en projecten.
Uitvoering
Op locatie bij TU Delft Teaching Lab
Data en tijden
• 7 november 2025 09:30 – 12:00
• 8 december 2025 12:30 – 16:00
Taal
Engels
Kosten
Gratis
Implementeren van peer feedback
Implementeren van peer feedback
TU/e
In het huidige onderwijslandschap biedt het inzetten van peerfeedback een dynamische benadering van toetsing die een cultuur van samenwerking bevordert, studenten stimuleert eigenaarschap te nemen over hun leerproces en diepgaander leren in de klas ondersteunt.
In deze workshop neem je deel aan praktijkgerichte activiteiten en peerdiscussies om concrete strategieën voor het implementeren van peerfeedback te verkennen. Je leert een raamwerk voor het ontwerpen van peerfeedback kennen en past dit toe in een voorbeeldcursus. Daarnaast krijgen deelnemers toegang tot een lijst met geselecteerde bronnen, voorbeelden en rubrics die helpen bij het ontwerpen en implementeren van peerfeedback in hun eigen cursussen.
Uitvoering
Op locatie bij TU Eindhoven
Data en tijden
28 oktober 2025, 09:00 - 12:30
Taal
Engels
Kosten
Gratis
Succesvolle PhD-begeleiding
Succesvolle PhD-begeleiding: een gedeelde reis (MOOC)
Rijksuniversiteit Groningen
Deze cursus richt zich in de eerste plaats op het ondersteunen van zowel beginnende als meer ervaren doctoraatsbegeleiders in hun belangrijke en uitdagende rol. De cursus kan ook relevant zijn voor beleidsmakers en trainers binnen wetenschappelijke instellingen.
Aan het einde van de cursus ben je in staat om:
-
De belangrijkste momenten en fasen in het promotietraject te identificeren;
-
Je eigen rol en gedeelde verantwoordelijkheid als promotor te beoordelen;
-
Te experimenteren met tools en methodes om de effectiviteit van doctoraatsbegeleiding te verbeteren;
-
Effectieve interactietechnieken toe te passen in gesprekken met de promovendus;
-
Om te gaan met verwachtingen en het formuleren van doelen te verbeteren;
-
Te reflecteren op je professionele ontwikkeling als doctoraatsbegeleider in de academische context;
-
Bewustzijn te tonen van je eigen waarden, kwaliteiten en valkuilen; evenals bewustzijn over het zijn van een rolmodel voor je doctoraatsstudenten.
Data en tijden: je kunt op elk moment beginnen (zelfstandig)
Taal: Engels
Uitvoering: online
Kosten: Gratis
Meer informatie: https://www.rug.nl/society-business/knowledge-and-learning/mooc/?lang=en
Duurzame ontwikkeling
Impact driven education
Impact driven education
Erasmus Universiteit Rotterdam
Ben je op zoek naar manieren om impact te creëren met jouw onderwijs? Onze wereld is complex en vol met ‘wicked problems’, via ons onderwijs kunnen we studenten voorbereiden om bij te dragen aan het oplossen van deze uitdagingen. Maar waar begin je? Neem deel aan deze webinar om de principes van impact-gedreven onderwijs te verkennen en kansen voor jouw vak te identificeren. Deze webinar is een introductie op het MicroLab ‘How to design impact driven education?’ Het webinar is ook toegankelijk voor niet-onderwijzend personeel.
Locatie: Online
Data en tijden: Dit webinar wordt op aanvraag georganiseerd voor minimaal 4 deelnemers.
Taal: De cursus is in het Engels, tenzij alle deelnemers Nederlands spreken.
Kosten: Gratis
Beyond content: Hoe echt verschil te maken als docent
Beyond content: hoe echt verschil te maken als docent
Radboud Universiteit Nijmegen
Hoewel veel collega's aan het milieu en herbruikbare bekers in de kantine denken als ze over duurzame ontwikkeling horen, realiseren ze zich bijna nooit dat duurzaamheid een meer holistisch concept is dat betrekking heeft op hun eigen onderwijstaken en ieders professionele verantwoordelijkheden. Deze cursus geeft je handvatten om je onderwijs effectiever te maken door rekening te houden met de principes van duurzame ontwikkeling.
Data en tijden
-
3 March 2026, 10:00-13:00 en
-
31 March 2026, 10:00-12:00
Taal
Engels, tenzij alle deelnemers Nederlands spreken
Uitvoering:
Op de campus in Nijmegen (2 meetings)
Kosten
gratis
Studentbetrokkenheid
TV-technieken naar het onderwijs brengen
Tv-technieken naar het onderwijs brengen: hoe te entertainen, te activeren en te onderwijzen!
Universiteit Maastricht
In deze workshop krijg je begeleiding over hoe je je onderwijs kunt verbeteren door gebruik te maken van storytelling, video’s, interviews en andere technieken uit de tv-industrie. Of het onderwijs nu online of face-to-face wordt gegeven, studenten leren beter in een stimulerende omgeving. Het is de verantwoordelijkheid van de docent om die omgeving te creëren met hun presentatie, de inhoud van de cursus en de positieve energie die ze overbrengen op hun publiek.
Al dit kan worden bereikt met eenvoudig aan te leren technieken uit de tv-industrie. Onderwijzen en leren kan veel leuker zijn – als je weet hoe! Tv-producent en mediatrainer Julian Dismore introduceert verschillende manieren om je colleges en lesmateriaal boeiender te maken, terwijl de academische standaard behouden blijft. Oefeningen, discussies en rollenspellen helpen je om je aanpak te verfijnen.
Datum en tijd: 23 oktober 2025, 13:30 – 16:00
Taal: Engels
Uitvoering: Online
Kosten: gratis
Op afstand (individueel) begeleiden van student(en)
Op afstand (individueel) begeleiden van student(en)
Open Universiteit
Centraal in deze workshop staat het succesvol begeleiden van (individuele) studenten. Een bijzonder aspect hierbij is de rol van de online begeleider. Veel docenten onderhouden immers op afstand contact met studenten: via telefoongesprekken, e-mail en zoom of tijdens virtuele klassen.
Tijdens de bijeenkomst behandelen we enkele theoretische aspecten en oefenen we met fundamentele omgangs- en gesprekstechnieken, feedbackregels in rollenspelen en discussies over bronnen en videoclips. Daarbij zoeken we zo veel mogelijk aansluiting bij situaties in de eigen praktijk. Centraal staat steeds dat ieder zo effectief mogelijk zijn sterke kanten voor (online) individuele begeleiding optimaliseert.
Datum en tijd: op aanvraag. Vanaf 5 inschrijvingen nemen we contact op met de deelnemers om een moment te plannen.
Taal: Nederlands/Engels
Uitvoering: online/face-to-face
Kosten: gratis
Build your own online community
Build Your Own Online Community
Universiteit Leiden
Heb je ooit overwogen om een online (leer) community te bouwen voor studenten, docenten of collega's? Het creëren van een levendige community vereist doordachte planning en een paar belangrijke overwegingen. Deze cursus biedt de basis die je nodig hebt om niet alleen een online community op te zetten, maar deze ook te transformeren in een dynamische en interessante hub voor samenwerking en delen. Tijdens de cursus verken je essentiële aspecten van het opbouwen van een community, waaronder belangrijke ontwerpprincipes, strategieën voor gedragsmanagement en de belangrijkste factoren waarmee je rekening moet houden bij het opzetten van een succesvolle community.
Uitvoering: Online (zelfstudie)
Data en tijden: Elk moment te starten (zelfstandig)
Taal: Engels (let op: deze cursus wordt enkel in het Engels aangeboden)
Kosten: Gratis
Overig / Evenementen
Learning & the Brain
Learning & the Brain
Tilburg University
Stanislas Dehaene (Collège de France, Paris) stated: “Teachers need to have a good mental model of the child's brain - it's amazing that they often know more about how their car works than how the brain works”.
This workshop will first examine learning and how it occurs in our brains. We will then discuss some commonly held misunderstandings about our brains and learning, the so-called neuromyths. Next, we will focus on the three major neurocognitive learning processes (Howard-Jones et al., 2018, 2020) and how to scaffold them with instructional principles during your course.
Location
Online (via Microsoft Teams, we will share the link a few days before the session)
Dates and times
Monday October 20, 2025, 15:30-16:30
Language
English
Costs
While we are delighted to offer this workshop free of charge, we kindly ask that if you sign up, please commit yourself to attending.
Challenge-based Learning Masterclass voor docenten
Challenge-based learning Masterclass voor docenten
TU/e
De cursus is opgebouwd rond drie pijlers:
-
Een korte introductie om docenten gelijk te trekken in hun kennis van CBL en de bijbehorende methodologieën, en hen kennis te laten maken met de onderwijstools die daarbij horen.
-
Een praktijkgerichte aanpak waarin wordt gedeeld hoe een CBL-cursus wordt uitgevoerd vanuit zowel het perspectief van studenten als docenten.
-
Reflectie door docenten op hun inzichten, input of vragen, met de eigen cursus in gedachten.
Aanvullende informatie kan worden aangeboden aan docenten die geïnteresseerd zijn in CBL-cursussen rondom ondernemerschap.
Het programma start met kennismaking, een korte introductie van de CBL-methodologie en het vinden en begeleiden van challenge owners. Vervolgens ligt de focus op het selecteren en uitwerken van uitdagingen via interdisciplinair samenwerken, probleemverkenning, validatie en het benutten van netwerken. Tot slot wordt aandacht besteed aan haalbaarheid, prototyping, co-creatie en vervolgstappen na de cursus.
Uitvoering
Op locatie bij TU Eindhoven
Data en tijden
Data worden ingepland zodra er voldoende belangstelling is. De totale tijdsinvestering bedraagt 8 uur.
Taal
Engels
Kosten
Gratis
Aftrap van jouw Challenge-Based Learning ontwerpproces
Aftrap van jouw Challenge-Based Learning ontwerpproces
TU/e
Deze workshop van tweeënhalf uur is bedoeld om je CBL-ontwerpproces op te starten. Je kunt het zien als de aftrap van je traject. We geven je een overzicht van het volledige proces van challenge-based learning ontwerpen. Tijdens de workshop oefenen we met het eerste deel van dit proces. Na afloop ga je verder met het ontwerpproces samen met je teacher support officer of innovation Space.
In deze workshop komen aan bod:
• Inzicht krijgen in het CBL-ontwerpproces
• Klaar zijn om met het ontwerpproces te starten
• Oefenen met de tools van de analysefase
Tijdens deze workshop verwijzen we ook naar de CBL Teaching Toolkit. Je kunt ook zelf de CBL Building Kit verkennen: een stapsgewijze roadmap met toegankelijke tools en handleidingen om een CBL-cursus of -project te ontwikkelen.
Uitvoering
Op locatie bij TU Eindhoven
Data en tijden
Data worden ingepland zodra er voldoende belangstelling is. De totale tijdsinvestering bedraagt 3,5 uur: één bijeenkomst van 2,5 uur en 1 uur zelfstandig studeren.
Taal
Engels
Kosten
Gratis

Laatst gewijzigd: | 10 oktober 2025 15:27 |