Skip to ContentSkip to Navigation
Rijksuniversiteit Groningenfounded in 1614  -  top 100 university
Centrum voor Informatie Technologie

CIT Servicedesk

Stel je vraag aan Iris

Heb je ondersteuning nodig bij het gebruik van je werkplek of andere diensten van het CIT? Veel antwoorden zijn snel en makkelijk online te vinden via Iris.

Iris is de selfservice portal van het CIT en 24-uur per dag beschikbaar. Iris heeft een uitgebreide kennisbank waarin je zelf kunt zoeken. Via Iris kun je ook je vraag rechtstreeks aan ons stellen.

Iris - afbeelding met hulpverlenende personages
Iris - afbeelding met hulpverlenende personages

Contact via e-mail, balie of telefoon

E-mail

Stel je vraag via citservicedesk rug.nl
Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, hebben we de volgende gegevens van je nodig:

  • Duidelijke omschrijving van je vraag
  • Je P- of S-nummer

Bezoek een servicebalie

Je kunt onze servicebalies bezoeken voor ondersteuning ter plekke.

  • Zernike Mercator 5415.0052
  • Binnenstad Harmoniegebouw 1313.0231

Telefonische ondersteuning

Vind je je antwoord niet in Iris of wil je direct iemand spreken?
Bel dan naar 050 36 33232.

Openingstijden

Op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur,
op donderdag zijn we van 12:00 tot 13:00 telefonisch niet bereikbaar.

​Gesloten tijdens de feestdagen
Vanaf 25 december 2025 t/m 4 januari 2026 is het CIT gesloten. Verzoeken die tijdens deze periode worden ingediend worden vanaf 5 januari in behandeling genomen.

Let op: de balies in het Harmoniegebouw en op Zernike zijn gesloten vanaf 20 december 2025 t/m 4 januari 2026.

Laatst gewijzigd:18 december 2025 12:43
View this page in: English