Onderzoek Bernoulli Institute

Workshop en afscheidsrede Prof.dr. Jos Roerdink vrijdag, 15 oktober 2021

Beeldanalyse en datavisualisatie. Een zaak van mens en computer.
23 september 2021
Prof.dr. Jos Roerdink

You can switch between Dutch and English in the browser

Zoals u wellicht weet is Jos Roerdink sinds kort emeritus professor aan het Bernoulli Instituut, na bijna drie decennia onderzoek en onderwijs in Groningen.

In de middag van vrijdag 15 oktober 2021 houdt Jos zijn afscheidsrede in het Academiegebouw van de Rijksuniversiteit Groningen.

Voorafgaand aan de afscheidsrede is er een workshop met presentaties van Alle Meije Wink, Alex Telea en Jack van Wijk. Deze collega’s hebben Jos gekend in verschillende professionele hoedanigheden. Ze zullen hun licht laten schijnen over Datavisualisatie, Beeldverwerking en Biomedische Beelvorming, zijn belangrijkste wetenschappelijke interessegebieden.

Iedereen is welkom om het programma geheel of gedeeltelijk bij te wonen. Mocht de COVID-19 situatie in oktober geen evenement op locatie toelaten dan zullen wij u tijdig informeren.

Zoals gebruikelijk bij de RUG dragen hoogleraren geen toga tijdens de afscheidsrede.

De workshop en afscheidsrede zijn ook online te volgen (s.v.p. de betreffende link aanklikken).

12:30 – 13:00 Welkom met koffie en thee (Bruinszaal)

13:00 – 15:15 Workshop (Heymanszaal)

13.00 - 13.45 Alex Telea: From Image Analysis to Analyzing the Imagery

13.45 - 14.30 Alle Meije Wink: Brain imaging. Watch your head!

14.30 - 15.15 Jack van Wijk: Visual Analytics for Image Collections

15:15 – 16:00 Pauze en inloop met koffie en thee (Bruinszaal)

16.00 – 17.00 Afscheidsrede. Beeldanalyse en datavisualisatie. Een zaak van mens en computer (Heymanszaal)

17.00 – 19.00 Receptie (Bruinszaal en Spiegelzaal)

Locatie: Rijksuniversiteit Groningen, Academiegebouw, Broerstraat 5, 9712 CP Groningen

Het gebouw ligt in het centrum van de stad op ca. 15 minuten wandelen vanaf het Centraal Station. Parkeren kan in parkeergarage onder de Ossenmarkt (ca 5 minuten wandelen). Voor mindervaliden kan er een speciale parkeerplaats worden gereserveerd via de bode van het Academiegebouw (meer inlichtingen).

Cadeau suggestie

Jos heeft als cadeau suggestie een gift aan CORDAID opgegeven, wat wij natuurlijk van harte ondersteunen. Daarnaast willen wij Jos ook een passend persoonlijk cadeau overhandigen, in de vorm van een beeldje van keramiekglas.

Om dit te coördineren hebben wij deze betalingsmogelijkheid aangemaakt. U kunt hier kiezen aan welk cadeau u een bijdrage wilt leveren, het persoonlijk cadeau, het goede doel of voor beide (elk doel de helft). Graag voor 10 oktober a.s..

Registreren kan via dit formulier (Nederlandse versie) Of via de button onderaan (Engelse versie). Graag voor 10 oktober.

Wij kijken ernaar uit om u op vrijdag 15 oktober 2021 te ontmoeten.

Mocht u vragen hebben dan kunt u contact opnemen met het secretariaat (bernoulli.office@rug.nl) of met Jiří Kosinka (j.kosinka@rug.nl).

Namens het organiserende team: Jiří Kosinka, Jan van Hoogen en Ineke Schelhaas

Laatst gewijzigd:23 september 2021 12:34