Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Actueel Agenda Congressen, symposia, lezingen Archief

Congres: 20 Jaar IT-recht in Groningen

Wanneer:vr 29-04-2022 09:00 - 19:00
Waar:Van Swinderenhuys, Oude Boteringestraat 19, Groningen
20 jaar IT-recht in Groningen

Dit jaar staan we stil bij 20 jaar IT-recht onderwijs in Groningen! Op 29 april 2022 vindt daarom het eerste IT-recht congres in Groningen plaats. Tijdens dit congres kijken we naar de toekomst van het IT-recht en wat de komende 20 jaar ons gaat brengen.

Mr. dr. Aline Klingenberg, coördinator van de opleiding, is dagvoorzitter. De dag is bedoeld voor alumni, studenten en vakgenoten. Het inhoudelijke programma begint om 09:30 (inloop vanaf 09:00) en duurt tot 17:15. Voor diegene die willen is er aansluitend een buffet.

Er is een beperkt aantal plekken beschikbaar. Wanneer de zaal vol zit worden aanmmelders op een wachtlijst geplaatst.

Wanneer Wie Wat
09.00 Inloop
09.30 Prof. mr. dr. Wilbert Kolkman (decaan Faculteit Rechten)
Mr. dr. Aline Klingenberg (coördinator opleiding IT-recht)
09.45 Mr. dr. Jaap Dijkstra (directeur onderwijs Faculteit Rechten) Terugblik
10.00 Mr. Arjan de Jong (Inspecteur cybersecurity bij Agentschap Telecom) Keynote
10.30 Mr. Anna Maj Drenth (Inspecteur Systeemtoezicht bij Autoriteit Persoonsgegevens) Privacy 2042
11.00 Pauze
11.15 Mr. Tim van Zuijlen (Promovendus en docent IT-recht) Geplande productveroudering
11.45 Mr. dr. Evgeni Moyakine (Universitair docent IT-recht) Cybersecurity
12.15 Lunch
13.15 Paneldiscussi Paneldiscussie
13.45 Mr. dr. Evert Neppelenbroek (Universitair docent IT-recht) Online accounts
14.15 Mr. Jasper Verstappen (Promovendus en docent IT-recht) Non-fungible Tokens
14.45 Pauze
15.00 Prof. dr. Jeanne Mifsud Bonnici (Hoogleraar European Technology Law and Human Rights) & Prof. mr. dr. Hans Vedder (Hoogleraar economisch recht) Technology & Competition Law 2042
15.30 Prof. mr. dr. Henry Prakken (Hoogleraar Rechtsinformatica en juridische argumentatie) Kunstmatige intelligentie in de rechtspraak
16.00 Mr. Gertjan van den Hout (Advocaat bij NORD advocaten) & mr. Jeroen Lubbers (Advocaat bij Dirkzwager legal & tax) De toekomst van het intellectueel eigendomsrecht.
16.30 Mr. dr. Nynke Vellinga (Postdoc onderzoeker faculteit rechten) & dr. Gerard Ritsema van Eck (Postdoc onderzoeker en universitair docent IT-recht) Gegevensbescherming op de weg: krijgt privacy voorrang.
17.00 Prof. dr. Jouke de Vries (Voorzitter College van Bestuur Rijksuniversiteit Groningen)
Mr. dr. Aline Klingenberg (coördinator opleiding IT-recht)
Afsluiting
17.15 Borrel & diner