Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Actueel Agenda

Alumni-evenement Gezonde voeding: een (voor)recht?

Wanneer:wo 10-04-2024 19:00 - 21:30
Waar:Rode Zaal, UMCG (ook online)

Medische alumnivereniging Antonius Deusing organiseert samen de Faculteit Rechtsgeleerdheid op woensdag 10 april de hybride Klinische avond 'Gezonde voeding: een (voor)recht?'. Sprekers zijn prof. Brigit Toebes en dr. Jan de Vries.

Voedingspatronen en een gezonde leefomgeving

Met de insteek op regulering van ongezond (eet?) gedrag wordt een interessant raakvlak opgepakt met voeding. Eetgedrag is een complex fenomeen dat zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld. Door de complexiteit kent het diverse invalshoeken, ook qua wetgeving (Nationaal en Europees). Zowel alumni als studenten van de faculteit Medische Wetenschappen als de Faculteit Rechtsgeleerdheid zijn van harte welkom.

Dr. Jan de Vries zal het aspect rondom “gezonde voeding” vanuit een voedingswetenschappelijk oogpunt benaderen en de ontwikkelingen in het voedingspatroon in Nederland in het perspectief zetten van diverse chronische, aan voedingsgedrag gerelateerde aandoeningen. Hij zal ook ingaan op de mogelijkheden die vanuit maatschappelijk/overheidsperspectief kunnen worden gecreëerd om in de toekomst een gezonder voedingspatroon te realiseren. Prof. Brigit Toebes zal vanuit het recht reflecteren op de gezonde leefomgeving.

Tijdsschema

• 18.30 uur – 19.00 uur : Inloop met koffie/ thee
  • 19.00 uur – 19.05 uur : Introductie
  • 19.05 uur - 19.45 uur : Eerste gedeelte