Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Actueel Agenda

Vanaf:vr 29-09-2023
Tot en met:zo 01-10-2023
Waar:Forum, Binnenstad, Zernike Campus

Of je nu zelf wetenschapper bent of niet: houd het laatste weekend van september vrij in je agenda. Dan vinden namelijk de Europese Nacht van de Onderzoekers (voor volwassenen) én Zpannend Zernike (voor kinderen) plaats.

Op vrijdag 29 september 2023 wordt in heel Europa de Europese Nacht van de Onderzoekers georganiseerd, om wetenschap te vieren en te bevragen. Onze vier Schools voor Wetenschap & Samenleving, Science LinX, YAG en Studium Generale organiseren het evenement in Groningen. Tussen 19.30 uur en 00.00 uur wordt het Forum omgetoverd tot een wetenschapsfestival met experimenten, muziek, mini-colleges en wetenschapshows.

Op zaterdag 30 september en zondag 1 oktober 2023 vindt Zpannend Zernike plaats, het jaarlijkse wetenschapsfestijn voor kinderen in de basisschoolleeftijd en hun ouders/begeleiders. Beide dagen kun je tussen 12.00 uur en 17.00 uur op verschillende locaties op ontdekkingstocht door de wereld van de wetenschap. Op 30 september vinden de festiviteiten in de binnenstad plaats, op 1 oktober op de Zernike Campus.

Groninger Weekend van de Wetenschap