Jantina Tammes School of Digital Society, Technology and AI Over

Over ons

The Jantina Tammes School of Digital Society, Technology, and Artificial Intelligence
JTS header

De Jantina Tammes School (JTS) is het interdisciplinaire platform met de focus op de digitale samenleving, technologie en artificiële intelligentie (AI). De JTS is een van de vier Schools voor Wetenschap en Samenleving , die zich bezighouden met maatschappelijke vraagstukken, samen met publiek, onderwijsinstellingen, overheden en bedrijfsleven.

De JTS, genoemd naar de eerste vrouwelijke Nederlandse hoogleraar genetica, onderzoekt hoe samenlevingen optimaal kunnen profiteren van en bijdragen aan digitalisering, digitale technologieën en artificiële intelligentie (AI). Ons motto: digitale welvaart voor iedereen.

Aan de ene kant bestuderen we hoe mensgerichte digitale technologieën en AI kunnen worden ontwikkeld en toegepast. Anderzijds onderzoeken we de dwarsverbanden tussen digitalisering, dataficering en verschillende domeinen van de samenleving, en hoe deze het dagelijks leven van burgers beïnvloeden. Dat doen we door multidisciplinair onderzoek en onderwijs, en in nauwe samenwerking met maatschappelijke partners.

Onderzoek

JTS brengt onderzoekers met verschillende achtergronden, variërend van wetenschap en techniek tot menswetenschappen en sociale wetenschappen, bij elkaar om samen te werken aan de oplossing van complexe vraagstukken.

We werken aan nieuwe onderzoekspartnerschappen die kunnen leiden tot innovatieve vragen en doorbraken die de academische wereld en de samenleving ten goede komen. We creëren kansen voor onderzoekers om zichtbaar te zijn in en te interacteren met de samenleving.

Onderwijs

Het doel van de JTS-onderwijsstrategie is het bevorderen, verbinden en ontwikkelen van onderwijsprogramma's op het gebied van de digitale samenleving, technologie en kunstmatige intelligentie.

We ontwikkelen interdisciplinaire cursussen, workshops en lezingen voor professionals, studenten en andere geïnteresseerden.

Contactenlijst

Wil je een bijdrage leveren aan de Jantina Tammes School? Wil je graag kennis delen? Kun je je vinden in ons motto: digitale welvaart voor iedereen? Ben je benieuwd naar een samenwerking, opleidingsprogramma, cursus of workshop? Vul het formulier hieronder in en ontvang uitnodigingen en elk kwartaal de JTS Journal.

Laatst gewijzigd:24 juli 2024 14:37