Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen

We zijn en blijven internationaal georiënteerd

07 maart 2024

De Rijksuniversiteit Groningen is al sinds haar oprichting in 1614 een 'internationale' universiteit. Weliswaar bestonden er toen nog geen naties, maar de lingua franca van de Europese wetenschap was het Latijn en het was gebruikelijk dat Europese geleerden tijdens hun loopbaan in verschillende Europese regio's verbleven en studeerden, waaronder Groningen. Al in het oprichtingsjaar kwam meer dan een derde van de studenten aan de Rijksuniversiteit Groningen uit het buitenland!

Door de eeuwen heen hebben internationalisering en internationale samenwerking aanzienlijk bijgedragen aan wat de Rijksuniversiteit Groningen vandaag de dag is: een toonaangevende universiteit met een bloeiende, diverse internationale gemeenschap. De Rijksuniversiteit Groningen werkt als kennisinstituut samen met academische en niet-academische partners in onze regio, Nederland, Europa en de wereld.

Vandaag de dag is het speelveld voor academische mobiliteit de hele wereld. We verwelkomen studenten en collega's van over de hele wereld en we moedigen onze studenten en medewerkers aan om in verschillende delen van de wereld te verblijven, te studeren en onderzoek te doen, om hun horizon te verbreden en nieuwe perspectieven en inzichten mee terug te nemen die ons helpen onze kennis, vaardigheden en positieve impact te ontwikkelen.

Laatst gewijzigd:19 maart 2024 14:08