Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Academische conferentie: Joodse, Christelijke en Islamitische reiservaringen

Vanaf:ma 27-01-2020 08:30
Tot en met:wo 29-01-2020 14:00
Waar:Zittingszaal Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap RUG (Oude Boteringestraat 38 Groningen) & Filmzaal Protestantse Theologische UNiversiteit (Oude Ebbingestraat 25 Groningen)
Conferentie

De wereld lijkt tegenwoordig niet groter dan een notendop. We pakken het vliegtuig en vliegen de hele wereld over. Dat reizen iets van alle tijden is, is duidelijk. Maar het doel van reizen lijkt tegenwoordig wel anders te zijn dan honderden jaren geleden. Deze conferentie gaat in op de ervaringen van joodse, christelijke en moslim reizigers tussen de 3e eeuw voor Christus en de 8e eeuw na Christus. Hoe beleefden zij hun reizen? Welke plaatsen bezochten zij? Hoe reageerden zij op ontmoetingen met andere culturen? En was er sprake van beïnvloeding van elkaars cultuur door het reizen? Deze conferentie wil hierop een antwoord vinden.

Praktische informatie

• Deze conferentie is een samenwerking van de Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap van de Rijksuniversiteit Groningen en de Protestantse Theologische Universiteit.
  • Datum: maandag 27 januari - woensdag 29 januari 2020
  • Voertaal: Engels
  • Je bent welkom bij alle sessies, graag aanmelden bij dr. Susanne Luther (s.k.luther rug.nl).

Bekijk volledige programma