Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Scholierensymposium: God bless America? Religie in de politiek

Wanneer:wo 14-02-2018 11:45 - 16:15
Waar:Evangelische Hogeschool, Drentsestraat 1 in Amersfoort.

‘God bless America’. Met deze woorden sloot Donald Trump zijn overwinningsspeech af als kersverse president van de VS. Hierin is hij niet uniek. Al eeuwenlang halen wereldleiders, generaals en pausen God aan in hun strijd. En het bleef vaak niet alleen bij woorden: de Orde van de Tempeliers werd door de paus zelfs opgericht om een Heilige Oorlog te vechten tegen de moslims!

Op dit symposium bekijken we hoe God, religie en politiek met elkaar verweven zijn. Zowel vroeger als nu. Het Scholierensymposium vindt plaats op woensdag 14 februari 2018 op de Evangelische Hogeschool, Drentsestraat 1 in Amersfoort.

Tijdens dit scholierensymposium is er keuze uit verschillende workshops rond het thema 'God in de politiek'. Vervolgens sluiten we de middag af met een College Tour, waarbij jullie vragen kunnen stellen aan niemand minder dan Gert-Jan Segers, fractievoorzitter van de ChristenUnie. Hoe gaat hij als christelijk politicus om met moeilijke kwesties in de Tweede Kamer?