Alumnibijeenkomst Faculteit Rechtsgeleerdheid

Wanneer:vr 02-06-2023 14:30 - 17:30
Waar:Marie Loke Zaal, Harmoniegebouw, Groningen

Met veel plezier nodigen wij u uit voor de alumnibijeenkomst van de Faculteit Rechtsgeleerdheid van de Rijksuniversiteit Groningen op 2 juni aanstaande vanaf 14.30 uur. De bijeenkomst vindt plaats in het Harmoniegebouw te Groningen en staat in het teken van de veranderende rol van de jurist in de maatschappij.

Onze maatschappij is continu in beweging. Dat geldt ook voor de rol van de jurist. De vraag of de jurist zich anders moet profileren in de maatschappij om het vertrouwen in het beroep te behouden/te verbeteren staat daarom centraal. Het aantal juristen lijkt al jaren toe te nemen, maar groeit daarmee ook het vertrouwen?

Een belangrijk aandachtspunt is het spreken en schrijven in heldere en begrijpelijke taal. Ligt dat echter op de weg van de jurist? Is de jurist van de toekomst die van de meester-verbinder? Onze sprekers gaan u hier van alles over vertellen!

Hoogleraar rechtssociologie Marc Hertogh gaat in op het wisselend vertrouwen in de politiek en rechtspraak: wat betekent dat voor de jurist van de toekomst? Schrijfcoach en promovenda Geerke van der Bruggen neemt u mee in de verschillende experimenten waaruit blijkt dat het niet voldoende is om alleen taalgebruik in uitspraken te vereenvoudigen. Maar wat dan wel? En is de ‘klaretaalbeweging’ positief in beweging?

Klik op ondertsaande button voor meer informatie over de sprekers, het programma en de mogelijkheid om u aan te melden. Zijn er oud-studiegenoten die u graag weer zou willen ontmoeten tijdens deze middag? Stuur hen dan gerust deze uitnodiging door.

We zien u graag op 2 juni!