RUG-alumninetwerk Van Zuidas naar India | impact van ontwikkelingsprojecten

Wanneer:ma 16-05-2022 18:30 - 21:00
Waar:HermitageAmstel 51, Amsterdam, 1018 EJ
RUG-alumni in gesprek met FEB-alumna van het jaar, Laurien Meuter en onderzoekster Nina Hansen

Het thema van de avond is de onmisbare rol van vrouwen in ontwikkelingsprojecten. Laurien zal hierbij ingaan op hoe zij tot de oprichting van Tiny Miracles kwam en haar loopbaan die begon met haar studie economie in Groningen. Tiny Miracles probeert vrouwen en hun gezinnen kans te geven om aan hun toekomst te werken. Nina zal haar licht schijnen op de impact van ontwikkelingsprojecten op de positie van vrouwen. De avond wordt geleid door de voorzitter van het Alumni Netwerk Amsterdam, RUG alumnus Ronald Schurer en geopend door prof. Robert Lensink, vice-decaan onderzoek faculteit Economie en Bedrijfskunde.

Ticketprijs

Prijs van een toegangsticket bedraagt €30,- . Dit is inclusief drankje en een hapje. Donateurs met een 5-jarige schenkingsovereenkomst en donateurs van het FEB Alumni Network hebben gratis toegang, maar moeten zich wel registreren met een donateur ticket.

Met deze avond willen we het Aletta Jacobs jaar van de RUG afsluiten met de alumna van het jaar Laurien Meuter en de veelzijdige sociaal cultureel psycholoog Nina Hansen. Aletta was de eerste vrouw in Nederland die zich 151 jaar geleden inschreef bij een universiteit: de Rijksuniversiteit Groningen. Na haar studie startte ze op 23-jarige leeftijd haar eigen praktijk in Amsterdam, waar ze zich inzette voor geneeskunde voor vrouwen en kinderen.