RUG-alumniavond Leeuwarden | De Lelylijn: zegen of vloek?

Wanneer:do 12-05-2022 17:00 - 20:00
Waar:Provinciehuis FryslânTweebaksmarkt 52, Leeuwarden, FR, 8911 KZ

Is de Lelylijn de oplossing van het woningprobleem in Nederland, wordt Fryslân beter bereikbaar en krijgt het een sterkere sociale en economische infrastructuur, of gaat deze snelle verbinding juist t.k.v. het landschap, milieu en de natuur?

Deze vragen staan centraal op de 2e RUG-alumnibijeenkomst in Friesland op donderdagavond 12 mei 2022. Dit keer zijn we te gast op het provinciehuis in Leeuwarden waar we worden ontvangen door gedeputeerde en RUG-alumna Avine Fokkens-Kelder. Zij zal samen met de RUG wetenschappers, Caspar van den Berg en Terry van Dijk ingaan op de mogelijke impact van de Lelylijn voor Friesland. Spreekstalmeester van deze avond is RUG-alumna Monique Boskma. Laat je niet alleen informeren door de media over de Lelylijn, maar ook door wetenschappers, politici en mede-alumni. Dit alles gratis en onder het genot van een eenvoudige maaltijd en een drankje.

Aanmelden kan niet meer, we zitten helemaal vol!