Alumni terugkomdag 350 jaar Groningens Ontzet

Wanneer:za 27-08-2022
Waar:Groningen

27 augustus is dé dag om Groningen weer eens aan te doen. In 2022 wordt gevierd dat 350 jaar geleden het toenmalige Nederland aan de ondergang is ontsnapt: in het Rampjaar 1672. Overal in het land wordt dat herdacht en gevierd. Eveneens in de stad Groningen en dus óók bij de RUG! Speciaal voor alumni is een programma samengesteld. Wat dacht u van en stadswandeling met Beno Hofman? Met 200 alumni eten op het academieplein? Een symposium in de aula van het academiegebouw? Of neem een kijkje bij de tentoonstelling in de UB! Zie voor alle programma-onderdelen: rug.nl/alumni/go350.

Naast alle activiteiten die vanuit de RUG en de Koninklijke Vereeniging voor Volksvermaken worden georganiseerd is er dat weekend ook Noorderzon en het Hullabaloo festival. Een leuk weekend in Groningen is dus gegarandeerd!