YAN Talkshow in het licht van de gemeenteraadsverkiezingen

Wanneer:do 10-03-2022 19:30 - 21:30
Waar:Van Swinderen Huys, Groningen

Wat vinden politici en wetenschappers van wonen en werken in Noord-Nederland? Wat kan de gemeenteraad hierin betekenen? Wat zijn de feiten? Hoofdredacteur Dagblad van het Noorden, Evert van Dijk gaat met politici van twee grote partijen en wetenschappers van de RUG hierover in debat.

Aan tafel zitten, o.a. :

• Prof Jouke van Dijk, Hoogleraar Regionale Arbeidsmarktanalyse RUG en voorzitter van de Sociaal Economische Raad Noord-Nederland.
  • Evert van Dijk, gespreksleider en hoofdredacteur Dagblad van het Noorden, rondde in 1989 zijn studie economie aan de RUG af.
  • Elte Hillekens, GroenLinks Elte Hillekens was voorzitter van de GroenLinks jongerenorganisatie DWARS in Groningen en is de campagneleider voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Student sociologie RUG.
  • Simon van der Pol, VVD. Simon haalde in 2021 zijn PhD ‘Health Economics’ en is onderzoeker bij het UMCG.

Zij laten hun licht schijnen op o.a.:

Wonen

1. Wat gaan partijen doen aan het tekort aan woningen en studentenhuizen?
  2. Waar moet worden gebouwd en hoe?
  3. Hoe houden we de huisvesting betaalbaar voor iedereen?

Werken

1. Wat kunnen we doen aan de mismatch op de Noordelijke arbeidsmarkt?
  2. Hoe kunnen we voldoende banen in het Noorden creëren voor hoogopgeleiden?
  3. Op welke werkgebieden gaat Groningen zich in de toekomst profileren?

Meld je snel aan via eventbrite! Voor maar €7,50,- een interactief debat met interessante deelnemers, incl een drankje en hapje.