Aletta Jacobs School of Public Health
Together for more healthy years
Europese Nacht van de Onderzoekers 2023

Doe met jouw activiteit mee aan de Europese nacht van de onderzoeker en Zpannend Zernike!

ERN/ZZ 2022

Het Zpannend Zernike weekend van vorig jaar, de Groningse bijdrage aan het Nationaal weekend van de wetenschap, bracht kinderen, hun ouders, maar ook onderzoekers mooie ervaringen! Ook debuteerde de European Researchers Night op vrijdag als aftrap voor Zpannend Zernike. Dit jaar zijn we van plan om deze geweldige activiteiten weer op veel locaties in de Groningse binnenstad en op de Zernike Campus te organiseren en we zouden heel blij zijn met jouw hulp bij het creëren van deze reis!

Wij zoeken collega's die willen meewerken door een experiment, minicollege, installatie of activiteit op te zetten waar kinderen of volwassenen aan kunnen deelnemen. Het is ook een mooie gelegenheid om data te verzamelen of deelnemers te werven voor je citizen science-project.

De volgende data en locaties zijn beschikbaar voor dit jaar:
Vrijdag 29 september: European Researchers’ Night, georganiseerd door de RUG interdisciplinaire Schools voor Wetenschap & Samenleving*: Forum Groningen

• Festival/shows/lezingen en meer
  • Het programma is voornamelijk voor volwassenen

Zaterdag 30 september: Zpannend Zernike in het stadscentrum & zondag 1 oktober: Zpannend Zernike op Zernike Campus

• Festival/lezingen en meer
  • Voor kinderen tussen 6 en 13 jaar en hun (groot)ouders

Je kunt één of meerdere locaties kiezen, of je kunt op meerdere dagen deelnemen. Schrijf je dan online in (ook als je nog een activiteit moet ontwikkelen). De deadline voor aanmelding is 1 mei 2023. Hoe eerder je registreert, hoe beter wij jou kunnen helpen met jouw activiteit en hoe groter de kans dat je op jouw gewenste locatie terechtkomt.

Wil je graag hulp bij het ontwikkelen van jouw activiteit? Voor gezondheids gerelateerde onderwerpen kun je contact opnemen met Maaike Muller (maaike.muller rug.nl), voor andere onderwerpen pe rug.nl.

Voor praktische vragen kan je contact opnemen met info@zpannendzernike.nl.

We kijken uit naar je aanmelding en om er een ‘WOW’ ervaring van te maken voor het publiek! Voel je vrij om de oproep te delen met jouw collega’s!

*The Schools for Science & Society aim to provide a place where various academic disciplines can meet and join forces to address complex societal questions and that way boost societal impact: Aletta Jacobs School of Public Health, Jantina Tammes School of Digital Society, Technology and AI, Rudolph Agricola School for Sustainable Development, and Wubbo Ockels School for Energy and Climate.

Zpannend Zernike is an initiative of Groningen University, the UMCG, Hanzehogeschool Groningen, EnTranCe and De Jonge Onderzoekers

European Researchers’ Night and Zpannend Zernike are partly financed by the European Commission under the Horizon 2020 Research and Innovation programme, grant agreement no. 101060416.

Laatst gewijzigd:08 september 2023 16:44