Over ons Werken bij de RUG MBO-leerwerkplekken

Vergoeding studiekosten MBO leerlingen en Praktijkovereenkomst

Studieboeken

Er zijn geen afspraken meer voor wat betreft het bestellen van je boeken. Je bent dus vrij om daar te bestellen waar je wilt, al worden veel boeken en leermiddelen besteld via de MBO webshop.

Als je boeken gaat bestellen, heb je meestal twee opties:
'zelf betalen of werkgever betaald'. Ben je als leerling aangesteld bij de RUG? Dan kun je kiezen voor de optie werkgever betaald. Er geldt dan een aantal spelregels voor wat betreft facturering. Belangrijk is dat het factuuradres altijd het adres is van de RUG en niet je eigen huisadres. Als verzendadres voor je boeken kun je je eigen huisadres opgeven.

Factuuradres van de RUG is:
Rijkuniversiteit Groningen FSSC
crediteurenadministratie
9700 AA Groningen.

Tevens moet een factuur altijd voorzien zijn van een projectcode. Voor leerlingen hebben we een centrale projectcode, dus je eigen faculteit(eenheid) hoeft deze kosten niet te betalen. De centrale projectcode voor leerlingen is 119300007.

Kort samengevat: ga je bestellen, dan zijn er twee belangrijke regels voor de factuur: factuuradres en projectcode/besteller.

Besluit je toch om eerst zelf te betalen? Dan kun je via het declaratieportal op MyUniversity voorgeschoten bedragen weer terug vragen. Wel boeken op de juiste projectcode.

Schoolgeld

Van de school ontvang je aan het begin van het schooljaar een formulier voor betaling schoolgeld (cursusgeldverklaring) en ook de Praktijkovereenkomst.
Mail de cursusgeldverklaring in een Word document aan j.m.jager-veenhuizen rug.nl. Zij vult de rest van het formulier in en stuurt het door naar jouw ROC.

Opsturen per post mag natuurlijk ook (J.M. Jager-Veenhuizen, Afdeling HR-services, Academiegebouw, Broerstraat 5, 9712 CP Groningen).
Zij vult de cursusgeldverklaring in en stuurt deze door aan de school, tevens ontvang je een afschrift van deze verklaring voor je eigen administratie.
De school stuurt dan de factuur met de juiste gegevens rechtstreeks door aan de afdeling FSSC die zorg zal dragen voor de betaling rechtstreeks aan school.

Schoolgeld zelf betaald dan ook weer via MyUniversity-declaratieportal-formulier voorgeschoten bedragen terug vragen. Ook hier juiste projectcode invullen.

De praktijkovereenkomst (die de school jou verstrekt in 3-voud) zelf ondertekenen. Vervolgens met alle 3 exemplaren naar de afdeling HR-Services gaan (2e verdieping Westvleugel, Academiegebouw). Zij ondertekenen alle 3 exemplaren en houden 1 versie voor in jouw persoonsdossier. De overige 2 exemplaren krijg je terug; 1 is voor jouzelf en 1 afgeven bij jouw onderwijsinstelling.

De centrale projectcode voor leerlingen kun je opvragen bij Johanna Jager-Veenhuizen van Human Resources.

Laatst gewijzigd:27 september 2023 16:36