Over ons Werken bij de RUG MBO-leerwerkplekken

Arbeidsvoorwaarden leerwerkplaatsen

Op een leerwerkplaats wordt, in de regel per 1 september, een dienstverband gesloten voor een jaar, gewoonlijk voor vier werkdagen per week, met de mogelijkheid van verlenging bij gebleken geschiktheid èn goede schoolresultaten, met een tweede jaar, voor zover de opleiding voortduurt.

Tijdens je opleiding verdien je al een salaris; de omvang hiervan hangt af van je leeftijd en de werktijd. In de regel werk je vier dagen op je leerwerkplaats en dat levert je 80% salaris op. Als leerling ontvang je het wettelijk minimumloon.

Werknemers van de RUG kunnen gebruik maken van het collectief contract van de RUG met ziektekostenverzekeraar Menzis; hiervoor geldt een korting van 8% op de premie van de basispolis en 10% op de aanvullende verzekering.

Naar een andere baan

Enkele maanden voordat je je opleiding afrondt (hopelijk met diploma) wordt het van belang om de interne vacatures van de RUG te gaan volgen. Dat kan via de interne vacature pagina van de RUG, waar je je ook op kunt abonneren. Je vindt deze pagina op My University bij 'Werk en carrière' onder het tabblad 'infonet'.

Verder is het handig regelmatig te kijken naar het vacature-aanbod van de grotere organisaties in onze regio waarmee we samenwerken op www.noorderlink.nl.

Bij HR-Experts worden sollicitatietrainingen verzorgd waaraan je kunt deelnemen. Meer dan de helft van de mensen op leerwerkplaatsen blijft na afronding van hun opleiding aan onze organisatie verbonden, zo is onze ervaring.

Laatst gewijzigd:27 september 2023 14:12