Rudolf Agricola School for Sustainable Development
Bringing sustainability science forward
More Nieuws & Evenementen

Rudolf Agricola School PhD grants

Ben jij een promovendus die werkt aan duurzame ontwikkeling en word je begeleid door een Fellow van de Rudolf Agricola School?

Een Rudolf Agricola PhD-Grant stelt promovendi in staat om hun onderzoeksresultaten een extra impuls te geven richting relevantie en impact.

Je voert veldwerk uit maar stuit op een gebrek aan financiën, je organiseert een workshop of training met een belangrijke organisatie in het buitenland, of je wilt een flyer of video ontwikkelen om de overtuigingskracht van je resultaten te vergroten. Dit zijn voorbeelden van activiteiten waarvoor u een Rudolf Agricola PhD-Grant kan aanvragen.

Type beurs

Drie keer per jaar kunnen promovendi die begeleid worden door Rudolf Agricola-Fellows een aanvraag indienen voor een Rudolf Agricola PhD-Grant. De deadlines zijn in januari, april en september. De voorstellen worden beoordeeld door een jury die bestaat uit leden van de Wetenschappelijke Raad van de Rudolf Agricola School. De commissieleden zullen de aanvragen beoordelen op basis van vooraf bepaalde criteria (zie hieronder).

Waarde van de beurs

Drie keer per jaar reiken we Grants uit. Er zijn 7 beurzen beschikbaar: 4 beurzen van elk €500, 2 beurzen van elk €1000 en 1 beurs van €2000.

De beurzen zullen worden uitgereikt tijdens de PhD Grant Ceremonie. Wanneer het selectiecomité heeft besloten wie de winnaars zijn, wordt van de PhD-kandidaten gevraagd (en verwacht) om een pitch voor te bereiden om hun onderzoek te presenteren tijdens de ceremonie.

Aanvraagproces

• Voorwaarden om in aanmerking te komen voor een Rudolf Agricola PhD Grant:

• De PhD-kandidaat werkt aan een proefschrift over duurzame ontwikkeling.

• De PhD-kandidaat doet doctoraal onderzoek (inclusief scholarship candidates, in het Nederlands: Bursaal) aan de Universiteit van Groningen. Aanvragers zijn promovendi (werknemer, met beurs of extern, enz.) met een UG-promotor.

• Ten minste een van de promotor(s)/begeleiders van de PhD-kandidaat is Fellow van de Rudolf Agricola School en is verbonden aan de Universiteit van Groningen.

• De PhD-kandidaat heeft op het moment van de activiteit nog geen doctorstitel behaald.

• Het geld van de Grant wordt besteed aan een activiteit op het gebied van duurzame ontwikkeling die toegevoegde waarde biedt voor de maatschappelijke relevantie of impact van het onderzoek van de PhD-kandidaat.

• Als een beursaanvraag gericht is op (lokaal) reizen, kan de beurs worden gebruikt om accommodatiekosten te dekken. Tickets voor reizen worden alleen vergoed wanneer de reis noodzakelijk is voor de uitvoering van het project en als deze op een duurzame manier wordt uitgevoerd. Het budget kan niet gebruikt worden voor de kosten van eten en drinken.

• Voordat je een aanvraag indient, moet de PhD-kandidaat goedkeuring van zijn/haar begeleiders ontvangen.

• Een PhD-kandidaat kan slechts één keer per jaar een aanvraag indienen.

Beoordelingscriteria - vereisten en aanvragen:

• Voorstellen moeten expliciete bijdragen en/of oplossingen zijn voor vraagstukken op het gebied van vraagstukken voor duurzame ontwikkelingsuitdagingen.

• Voorstellen moeten een goed overzicht geven van de activiteiten die moeten worden gedekt en het doel waaraan de beurs zal worden besteed.

• Voorstellen worden beoordeeld op de volgende aspecten: (1) de bijdrage aan duurzame ontwikkelingsuitdagingen (2) de betrokkenheid van maatschappelijke stakeholders (3) de toegevoegde waarde van de beurs voor de onderzoekslijn van de PhD-kandidaat (4) hoe de beurs bijdraagt aan de persoonlijke ontwikkeling van de PhD-kandidaat, (5) de haalbaarheid van het project.

• Voorstellen moeten aantonen dat aanvragers zeer gemotiveerd zijn om de toegevoegde waarde en impact van hun onderzoek te vergroten.

• Voorstellen mogen niet meer dan €2000 bedragen. In het formulier wordt u gevraagd voor welk type beurs u in aanmerking wilt komen: €500, €1000, €2000.

Procedure:

Beursaanvragen moeten worden ingediend via het onderstaande aanvraagformulier.

• De selectie van de beurswinnaars vindt 3 keer per academisch jaar plaats; eind februari (voor de in januari ingediende voorstellen), eind mei (voor de in april ingediende voorstellen) en eind oktober (voor de in september ingediende voorstellen).

• De selectie van de beurswinnaars ligt ter discretie van het selectiecomité; beroep is niet mogelijk.

• De grants moeten worden besteed vóór het einde van het contract van de PhD-student.

• Aanvragers worden automatisch lid van de PhD-community van de Rudolf Agricola School.

• Deadline voor de tweede ronde van 2024: 29 april 2024 om middernacht.

Alle aanvragers zullen hun onderzoek presenteren tijdens de PhD Grants Ceremonie. De ceremonie voor de tweede ronde in 2024 vindt plaats in juni 2024.

Aanvraagformulier PhD Grants 2024

Laatst gewijzigd:21 maart 2024 11:54