Rudolf Agricola School for Sustainable Development

Climate No Future | Foto expositie in Galerie Lichtzone Groningen

Vanaf:wo 01-05-2024
Tot en met:zo 26-05-2024
Waar:Oude Kijk in ‘t Jatstraat 36, Groningen.

De gevolgen van de klimaatcrisis zijn voor mensen moeilijk te bevatten. Beelden bieden toegang tot onzekere klimaattoekomsten en stellen ons in staat ons het ondenkbare voor te stellen. Deze tentoonstelling verkent de verbeelding van huidige klimaatprotesten door de ogen van de demonstranten zelf.

Protest action by Fridays for Future at the COP27 World Climate Conference in Sharm-El-Sheik, Egypt. Florian König, Sharm el-Sheikh, 15 November 2022.
Protestactie van Fridays for Future bij de COP27 Wereldklimaatconferentie in Sharm-El-Sheik, Egypte. Florian König, Sharm el-Sheikh, 15 november 2022.

De tentoonstelling toont 34 foto's die zijn gemaakt door leden van drie cruciale klimaatbewegingen van onze tijd: Extinction Rebellion, Fridays for Future en de Last Generation. Het documenteert de angsten, hoop en eisen van de Antropoceen-generatie - een generatie die opgroeit op een steeds dynamischere en onrustige planeet.

Deze tentoonstelling is het resultaat van het onderzoeksproject 'Security Imaginaries of Climate Movements' (SECIMA), dat gezamenlijk wordt gefinancierd door de Universiteit van Groningen en de Universiteit van Hamburg en wordt geleid door Dr. Delf Rothe en Dr. David Shim en hun samenwerking met NonFiction Photo.

Extinction Rebellion protester in front of the ING Bank in the Groningen City Center. , Gert-Jan Rodenboog, Groningen, 24-04-2023
Extinction Rebellion-protester voor de ING Bank in het stadscentrum van Groningen. Gert-Jan Rodenboog, Groningen, 24-04-2023.

Informatie voor bezoekers

Bezoek de tentoonstelling gratis bij fotogalerie Lichtzone in Groningen tussen 1 en 26 mei.

De galerie is open van woensdag tot en met zondag 12.00 - 17.00.

Wees welkom bij de opening en het sluitings-event (finissage).

Open: woensdag t/m zondag                   : 12.00 - 17.00

Opening: donderdag 2 mei 20.00 - 22.00 (inloop 19.30)

Finissage: zaterdag 25 mei 20.00 - 22.00 (inloop 19.30)

De tentoonstelling en evenementen zijn geschikt voor zowel Nederlandstalig als Engelstalig publiek. De ruimte is rolstoeltoegankelijk. De galerie bevindt zich in de Oude Kijk in ‘t Jatstraat, nr 36 te Groningen.

Website               www.nonfictionphoto.nl

www.lichtzone.nl

Social media       Facebook - @nonfictionphoto

Instagram - @nonfiction_photo

LinkedIn - Stichting NonFiction Photo

Toegangsprijzen

Gratis toegang, ook de evenementen zijn gratis te bezoeken.

Volg ons opyoutube twitter