Nieuwe UGP publicatie: Evenwichtskunst: Universiteitsraad en College van Bestuur in Groningen 1972-2022
Het Nederlands/Engelse gedenkboek "Evenwichtskunst / Balancing Act : Universiteitsraad en College van Bestuur in Groningen 1972-2022 / The University Council and Board of the University in Groningen, 1972–2022" is nu online en open access beschikbaar bij UGP.
Het boek is uitgegeven ter gelegenheid van het 50-jarige bestaan van het College van Bestuur en de Universiteitsraad van de Rijksuniversiteit Groningen. Het accent in deze uitgave ligt op de laatste twee decennia. In een kort historisch overzicht staat het beleid van de opeenvolgende Colleges van Bestuur centraal. Onderwerpen als het Groningse Harmoniemodel en de Nobelprijs voor Ben Feringa komen aan de orde, maar ook bijvoorbeeld het mislukte Yantai-project in China blijft niet onvermeld.
Het tweede deel van dit boek bestaat uit zorgvuldig geselecteerde foto's en krantenkoppen die de laatste twee decennia van de universiteit belichten en een overzicht van alle leden van de Universiteitsraad en het College van Bestuur sinds 2000.
Laatst gewijzigd: | 20 september 2023 16:32 |
Meer nieuws
-
16 april 2024
RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information
De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...
-
02 april 2024
Vliegen op houtstof
In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...
-
18 maart 2024
VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups
Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...