University of Groningen Business School
Business School Executive programma's Executive Health Education

Kennis- en netwerkevent Health 2024

Health Event 2024

Vrijdag 5 april 2024 een geslaagde tweede editie van het Connecting Health Professionals kennis- & netwerkevent onder leiding van dagvoorzitter Paul van der Wijk gehad. Centrale thema was de transitie van zorg naar gezond en gelukkig ouder worden en de vraag hoe zorgaanbod en zorgvraag beïnvloed moet worden.

Sjaak Wijma (Voorzitter Raad van Bestuur Zorginstituut Nederland) begon als katalysator voor de discussie rondom Persoonsgerichte houdbare Passende Zorg en hoe Financiën gaat reageren op de budgetaire beperkingen. Onder leiding van Oskar Roemeling & Edin Smailhodzic, PhD werden enkele stellingen interactief behandeld zoals: De kosten van de zorg moeten gefixeerd worden op 100 miljard was iedereen het wel mee eens, hoe die vrijgevallen gelden spenderen en waar waren de meningen over verdeeld.

Johan Brongers (Voorzitter Raad van Bestuur Tintengroep) ging dieper in op de rol van het sociaal werk in de transitie van zorg naar een gezond en gelukkig leven en waarom sociaal werk een onmisbare kracht in het versnellen van deze beweging is!

Ter afsluiting gaf hoogleraar Dienstenmarketing Jenny van Doorn een mooie demonstratie van de skills en mogelijkheden van zorgrobot Pepper.

Tijdens de borrel konden de bezoekers verder kennismaken met Pepper en uitzoeken wat de mogelijkheden kunnen zijn. Verder werd er onder muzikale begeleiding van singersongwriter Gosia Julia Maj nog langer doorgepraat onder de zorgprofessionals.

Op naar een 3e editie op vrijdag 11 april 2025!

Foto's Health Event 2024

Sprekers:

Bekijk hier de lijst van sprekers tijdens het het Netwerk- en Kennisevent 2024!

Foto's Health Event 2023

Laatst gewijzigd:11 april 2024 13:06