Rudolf Agricola School for Sustainable Development
Bringing sustainability science forward
More Nieuws & Evenementen

'Exit. Why people leave. Global Migration in the 21st Century.' - een event van het Human Migration and Mobility Lab met prof. Thomas Faist

Wanneer:di 20-06-2023 15:30 - 17:00
Waar:Kamer A12 in the Academie gebouw, Broerstraat 5 Groningen
decoratieve afbeelding

De vraag waar iemand geboren is, is al lang een bepalende factor geworden voor de levensomstandigheden van individuen. In sommige regio's van de wereld verlaten meer mensen hun geboorteplaats om elders hun geluk te zoeken.

Wat doet dit met hun oorspronkelijke plaats, en wat zijn de gevolgen voor de welvarende bestemmingslanden in het mondiale Noorden? Thomas Faist werpt hier licht op en ontkracht enkele mythes over wereldwijde migratie in de 21e eeuw.

Prof. Thomas Faist

Prof. Thomas Faist is hoogleraar sociologie aan de Universiteit van Bielefeld. Hij heeft bijgedragen aan debatten over migratie, burgerschap en transnationaliteit.

Zijn meest recente boekpublicaties zijn onder andere:

* The Transnationalized Social Question: Migration and the Politics of Social Inequalities in the Twenty-First Century (Oxford University Press, 2019)

* Mobility instead of exodus: Migration and Flight in and from Africa (Springer Nature, 2023)

* Exit. Warum Menschen aufbrechen. Globale Migration im 21. Jahrhundert(C.H. Beck, 2022).

Thomas Faist is lid van de Noordrijn-Westfaalse Academie van Wetenschappen, Kunsten en Letteren.

Volg ons opyoutube twitter