Universiteitsbibliotheek
Universiteitsbibliotheek Hulp Pure support Werken met Pure Showcase your research

Pas de onderzoekssectie op je persoonlijke website aan

Elke medewerker van de Rijksuniversiteit Groningen die betrokken is bij onderzoek heeft een 'Research' gedeelte beschikbaar op zijn of haar persoonlijke webpagina op de website van de UG.

Je kunt dit gedeelte openen door op de tab 'Onderzoek' op je persoonlijke profielpagina te klikken, of door ergens op je naam te klikken in het onderzoeksportaal van de Rijksuniversiteit Groningen. De URL voor een persoonlijke onderzoekspagina is altijd www.rug.nl/staff/<jouw naam>/onderzoek.

De verschillende onderzoeksactiviteiten zijn georganiseerd in tabbladen die in een horizontale balk worden weergegeven. Deze kunnen onder andere zijn:

• Overzicht
  • Publicaties
  • Activiteiten
  • Projecten
  • Pers/Media
  • Prijzen
  • Begeleide scripties
  • Datasets
  • Statistieken

Informatie voor al deze secties wordt geïmporteerd uit Pure. Als je wilt aanpassen wat er wordt weergegeven, moet je inloggen op Pure en daar de wijzigingen aanbrengen.

Overzicht

Je kunt een selectie maken van je meest uitmuntende werk om te presenteren op het 'Overzicht'. De hier gepresenteerde informatie (onderzoeksoutput) verschijnt standaard in volgorde van aanmaakdatum. Om te bepalen welke onderzoeksinhoud in het tabblad 'Overzicht' verschijnt, ga je naar het tabblad 'Overzicht':

Personal overview → P-nummer (rechterzijde) → Edit person profile→ Highlighted content

highlighted content early modern historian Joop Koopmans

Met research interests kun je ondersteunende achtergrondinformatie voor je onderzoek toevoegen. Als je research interests toevoegt aan je persoonlijke profiel in Pure, worden deze gepubliceerd op het tabblad 'Overview' van je persoonlijke onderzoekspagina.

Het is aan te raden om meerdere kleine items te maken over een enkel onderzoeksobject, omwille van het overzicht en vanwege de onderhoudsgemak.

Zo voeg je research interests toe aan je persoonlijke onderzoeksprofiel:

Personal overview → Edit profile → Add profile information

Projecten

Als je je projecten in Pure heeft geregistreerd, verschijnen deze onder de tab Projects. Merk op dat Projects ook kunnen worden ge-highlighted op je persoonlijke webpagina als een aparte speciale sectie (zie afbeelding). Lees Onderzoekers persoonlijke webpagina om te leren hoe je je projecten daar kunt toevoegen.

Prof Lobo-Guerrero projecten

Maak een public CV

Naast de mogelijkheid om te selecteren welke onderzoeksoutput op je overzichtspagina verschijnt, is het ook mogelijk om een public CV aan te maken:

Add new → Curriculum vitae → Public CV

Met een public CV verschijnt er een nieuw en extra 'CV' tabblad op je persoonlijke onderzoekerspagina, waarin je persoonlijke informatie en content van Pure wordt getoond.

overview en CV

Goed om te weten: wanneer je nieuwe onderzoeksresultaten indient bij Pure (publicaties, activiteiten, pers/media en prijzen), wordt je public CV automatisch geüpdatet. Hoewel het niet mogelijk is om individuele items van de onderzoeksoutput te deselecteren, kan de set van items gefilterd worden en kan de volgorde van alle geselecteerde items gerangschikt worden.

Laatst gewijzigd:24 januari 2024 12:20