Skip to ContentSkip to Navigation

Groningen Digital Business Centre

Faculty of Economics and Business
Blog
Header image Blog GDBC

Blog GDBC

FC Groningen Digital Business Challenge

Datum:22 april 2021

Are you eager to have an impact on the strategic choices of a professional organization? Would you like to work with an international and multidisciplinary team on a digital business challenge with different topics to choose from, be supported by business...

Pricing in the Digital Age

Pricing in the Digital Age

Datum:20 april 2021
Dynamic pricing and personalized pricing emerged as novel pricing approaches in the digital age; shifting to these novel pricing approaches can increase company profits by 3% to 25%. Dynamic pricing allows firms to smoothen demand and supply and to remain competitive facing price pressure.Personalized pricing enables companies to tap into consumers’ different willingness to pay. 
Blockchain

Digital Governance and Blockchain Technologies

Datum:02 maart 2021
Digital technologies are changing the business world at a rapid pace, bringing new challenges and opportunities for companies. This is especially true for blockchain technologies, which are increasingly being used to manage interorganizational transactions. Blockchains are distributed ledger technologies where data is replicated, shared, and synchronized over a network of computers without central servers.
Bas Baalmans, Gerben Dolsma (op scherm) en Rob Extercatte.

GDBC op zoek naar bedrijven die willen digitaliseren met project SLIMmer MKB

Datum:20 januari 2021
Het GDBC gaat samenwerken met twee bedrijven uit Assen en Hoogeveen om de digitale kennis bij MKB-bedrijven te vergroten
University of Groningen / GDBC

The Value of Being Different

Datum:27 november 2020
Auteur:Nicolai Fabian | Ph.D. Candidate
Paper on firm digital skills with a short video presentation as part of the International Conference on Information Systems (ICIS) 2020 proceedings. Based on data from job postings, we shed light on how the competitive environment influences the development of firm digital skills and their subsequent impact on firm performance. We also explore synergistic effects of digital skills and functional skills such as marketing or supply chain skills.
TVM Challenge Future of Work

TVM Challenge Future of Work

Datum:21 november 2020
Auteur:drs. ing. Bas Baalmans
Zelfrijdende auto's, drones etcetera - de transportsector verandert dynamisch en nieuwe ontwikkelingen volgen elkaar in een steeds sneller tempo op. Als marktleider voor verzekeringen in de hele branche speelt TVM een sleutelrol bij het aangaan van de uitdagingen waarmee weg- en watertransportbedrijven in de wereld van vandaag worden geconfronteerd. Digitale innovatie is de belangrijkste motor voor al deze uitdagingen en veranderingen en zal niet alleen ons bedrijfsmodel beïnvloeden, maar ook de manier waarop we werken en daarmee ons personeelsbestand. Zo luidt de uitdaging voor TVM. “En digitalisering brengt dus een HR-uitdaging met zich mee voor onze organisatie”, vult Stoop aan.
Gabe-Hein Dijkstra

Gabe-Hein Dijkstra, deelnemer GDBC-team Odyssey

Datum:18 november 2020
Maak kennis met Gabe-Hein Dijkstra, één van de deelnemers aan de Odyssey in het GDBC-team Telemachos, en lees over zijn ervaringen.
Thomas Agterhuis

Thomas Agterhuis, deelnemer GDBC-team Odyssey

Datum:18 november 2020
Maak kennis met Thomas Agterhuis, één van de deelnemers aan de Odyssey in het GDBC-team Telemachos, en lees over zijn ervaringen.
Anton Laukemper

Anton Laukemper, deelnemer GDBC-team Odyssey

Datum:18 november 2020
Maak kennis met Anton Laukemper, één van de deelnemers aan de Odyssey in het GDBC-team Telemachos, en lees over zijn ervaringen.
Coert Schrijver

Coert Schrijver, deelnemer GDBC-team Odyssey

Datum:18 november 2020
Maak kennis met Coert Schrijver, één van de deelnemers aan de Odyssey in het GDBC-team Telemachos, en lees over zijn ervaringen.