Skip to ContentSkip to Navigation

Groningen Digital Business Centre

Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Groningen Digital Business CentreBlog
Header image Blog GDBC

Blog GDBC

Bas Baalmans, projectleider Groningen Digital Business Centre

Drie maanden GDBC: bruggen bouwen & samenwerken

Datum:18 juni 2018
Auteur:Bas Baalmans

Dik drie maanden als projectleider aan de slag bij het Groningen Digital Business Centre en never a dull moment zeg maar! Ik dacht dat ik met mijn ervaringen en netwerk al wel redelijk zicht had op alle digitale en IT- gerelateerde ontwikkelingen in Noord-Nederland,...

Bredere visie op digitalisering nodig

Opinie: Bredere visie op digitalisering nodig

Datum:08 juni 2018

We hebben altijd gedacht dat je met voldoende opleiding in deze kenniseconomie wel een baan blijft houden maar geldt dat straks ook voor veel hbo- en wo-opgeleiden?

Amazon

Moeten we bang zijn voor Amazon?

Datum:31 mei 2018

Amazon is krachtig omdat het niet alleen een winkel is, maar ook een machtig data-bedrijf. RUG-hoogleraar Marketing Peter Verhoef geeft toelichting in een artikel in het Dagblad van het Noorden https://bit.ly/2ssxawy

RUG-hoogleraar Marketing prof. dr. Peter Verhoef

Hierom krijg je online overal op jou gerichte advertenties te zien

Datum:25 mei 2018
Auteur:Peter Verhoef, hoogleraar Marketing RUG, directeur University of Groningen Business School en directeur Groningen Digital Business Centre

Facebook-oprichter Mark Zuckerberg gaf in een hoorzitting uitleg over het privacybeleid van zijn bedrijf. Aanleiding is de verhandeling van informatie van miljoenen Facebookgebruikers. Hoe komen bedrijven en websites eigenlijk aan die persoonlijke informatie?...

GDBC directeur prof. dr. Peter Verhoef

Wat te doen tegen ‘showrooming’?

Datum:24 mei 2018
Auteur:Best Paper Award voor onderzoek GDBC directeur prof. dr. Peter Verhoef

Schoenen passen in een schoenenwinkel en ze dan later thuis bestellen bij de goedkoopste online aanbieder. ‘Showrooming’ - wel kijken en proberen, maar niet ter plekke kopen - is een serieus probleem voor fysieke winkels. Peter Verhoef, hoogleraar Marketing...

Digitalisering klantcontact

Vier voordelen & vier gevaren van digitalisering klantcontact

Datum:24 mei 2018
Auteur:Peter Verhoef, hoogleraar Marketing RUG, directeur University of Groningen Business School en directeur Groningen Digital Business Centre

Steeds meer bedrijven digitaliseren hun contacten met klanten. En klanten maken ook steeds meer gebruik van digitale kanalen, vooral mobiel, ten koste van andere manieren van contact. Ook banken zien het gebruik van mobiele betalings-apps alleen maar toenemen...

Prof. dr. Peter Verhoef | Hoogleraar Marketing RUG

Belang van tv-reclame neemt af

Datum:24 mei 2018
Auteur:Opinie prof. dr. Peter Verhoef | Hoogleraar Marketing RUG

Televisie staat onder druk. De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) werd al geconfronteerd met bezuinigingen van de overheid, maar haalt nu ook minder op met reclame: een daling van 7 procent in het afgelopen halfjaar. Als deze trend zich doorzet, krijgt de NPO...