Skip to ContentSkip to Navigation

Groningen Digital Business Centre

Faculty of Economics and Business
Blog
Header image Blog GDBC

Blog GDBC

Studenten ontwikkelen blockchain-gedreven Workflow Software zonder codering in succesvolle workshop.

Datum:11 april 2022
Na succesvolle afronding van de Learning Community “Blockchain and Business Processes” is een geselecteerde en ambitieuze groep doorgegaan met de vervolgcursus “Workflow Engineer” aangeboden door FlowChain Academy en NorthChain...
Digital transformation from a consumer perspective

How digital transformation impacts consumer behaviour

Datum:04 april 2022
The digitalization affects consumers since the ways of communicating, gathering, and exchanging information about products and/or services, and obtaining and consuming them, drastically changed. Think of buying online, easily searching online and comparing product offerings from different suppliers, writing, and reading online reviews to be informed. Also, consumers are empowered by the new media to promote and distribute their own offers. Hence, this also affected firms, as they had to change their business models to adapt to these changing needs. This led to multi-channel and finally omnichannel management.
Marketingcongres MARUG

Met GDBC naar de 33e MARUG Conference

Datum:31 maart 2022
Auteur:drs. ing. Bas Baalmans
Hoe val je nog op en krijg je de aandacht van je doelgroep in een wereld waarin we omkomen in content? Mensgerichte marketing is nu belangrijker dan ooit tevoren. De focus moet liggen op het creëren van een menselijke connectie. Aandacht krijgen door aandacht te geven; dat is de basis van mensgerichte marketing. Op 26 april 2022 zult u alles te weten komen over de kracht van menselijke connectie tijdens de 33e MARUG Marketing Conference: ‘The Power of Human Connection: Get Attention, by Giving attention’. 
LC Business Value of AI

Take part in GBDC’s learning community ‘Business Value of Artificial Intelligence’ 

Datum:02 maart 2022

The Faculty of Economics and Business (FEB) offers learning communities, extracurricular activities that give you the opportunity to dive deeper into a topic that has your personal interest or passion, or to gain more insights and relevant skills. This...

Last year's (2021) award winners

Second GDBC Thesis Award Digital Business in honor of Professor Aart Bosman

Datum:23 februari 2022
The importance of digitization in business has increased significantly in recent years. These developments build on existing themes such as Information Systems and e-commerce, but also contain more technological and methodological elements as data science, block chain and artificial intelligence. Given the importance of this field, the Groningen Digital Business Centre (GBDC) organizes the Digital Business thesis award. GDBC looks back on a successful first edition last year and has decided to award this thesis prize annually to Master’s students of the University of Groningen.
Digital readiness

Employee and Team Digital Readiness 

Datum:31 januari 2022
While human capital is crucial to digital transformation, little is known about employee digital readiness, and how this may foster digital transformation. This chapter conceptualizes employee digital readiness and postulates its drivers and consequences....
ZEO Room

Onderwijs van de toekomst

Datum:17 januari 2022
'Inspirerend en heel interactief!', 'De tijd vliegt voorbij in deze colleges', 'Veel meer contact tussen docent en medestudenten' en 'Geweldig'. Studenten van de Rijksuniversiteit Groningen waren erg enthousiast na hun eerste cursus als onderdeel van de Lean Six Sigma Learning Community van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde.
Tammo Bijmolt

Krachtenbundeling

Datum:03 januari 2022
Op zoek naar samenwerkingen binnen én buiten de academische wereld neemt de universiteit steeds meer een plek in als onderdeel van de maatschappij, in plaats van één aan de zijlijn.
Digital Business Models and Platforms

Digital Business Models and Platforms

Datum:03 januari 2022
This chapter illustrates the role of digital technologies in the evolving digital environment and the new business models that are being created in that environment as new digital technologies emerge. 
Jenny van Doorn, Pepper en Jana Holthower

‘Moi, ik bin Pepper ‘t robot. Ik kin Grunnegs praoten.’

Datum:01 december 2021
Ze is ongeveer anderhalve meter hoog en kijkt je met grote zwarte knikkerogen aan: Pepper, de robot van het departement Marketing van de Rijksuniversiteit Groningen. Ze is onderdeel van de onderzoeksgroep Services Marketing, geleid door professor Jenny van Doorn. En ze praat een aardig woordje Gronings; als eerste customer service robot ter wereld.