Skip to ContentSkip to Navigation

Groningen Digital Business Centre

Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Groningen Digital Business Centre

Groningen Digital Business Centre

Er is in Noord-Nederland een dringende vraag naar academisch opgeleide experts op het gebied digital science en big data. De activiteiten en doelstellingen van het Groningen Digital Business Centre (GDBC) zijn er dan ook op gericht om de noordelijke digitale sector te versterken. De verschillende betrokken partijen werken samen aan de verwezenlijking van de volgende vier ambities:

1.   Het oprichten van een kennisplatform;
2.   Matchmaking tussen Noordelijke digitale MKB-bedrijven en studenten;
3.   Opzetten van een multidisciplinair onderwijsprogramma;
4.   Opzetten van een multidisciplinaire praktijkgedreven onderzoeksagenda.

Blog GDBC

GDBC-studenten helpen Frank vooruit op HR-gebied
Datum:18 februari 2019
Een groep studenten is in het afgelopen blok aan de slag gegaan met een student consultancy opdracht bij Frank, een online bedrijf uit Groningen dat vele webshops runt, verdeeld over een aantal markten. Een breed aanbod, overzichtelijk en eenvoudig, dat is waar Frank voor staat. Waar zijn de studenten, onder begeleiding van een opdrachtgever binnen Frank, HR manager Emmie Carabain, en een universitair docent, Gert Haanstra, mee aan de slag gegaan?
Podcast RUG In de Wetenschap: Aflevering 6 - Peter Verhoef
Datum:05 februari 2019

De 6e aflevering van In de Wetenschap gaat over de platformeconomie. Te gast in de podcast is Peter Verhoef, professor in Marketing. Wim Brons en Nanna Hilton interviewen hem over verschillende facetten van de platformeconomie en wat de gevolgen zijn. Daarnaast...

The marketing big bang
Datum:29 januari 2019

P.K. Kannan of the University of Maryland has been named Professor by Special Appointment of Digital Business & Analytics at the FEB and he will participate in the Groningen Digital Business Center. His research is on the frontier of how data and digital technologies...

Bezoek met GDBC korting de MARUG Conference op 26 februari in de Martiniplaza
Datum:16 januari 2019
In het kader van de samenwerking tussen MARUG en GDBC kunnen leden van de Groningen Digital Business Center nu voor slechts €99,- excl. (in plaats van €199,- excl.) deelnemen aan de MARUG Marketing Conference.
Digitale spelers zijn knuffelstatus voorbij
Datum:08 januari 2019
Digitale bedrijven zoals Google, Facebook en Amazon groeien als kool, maar dreigen tegen bedrijfseconomische, morele en politieke grenzen aan te lopen. De laatste jaren zijn vooral de digitale spelers, zoals Google, Facebook en Amazon, de winnaars in de Westerse economie. Ook in Nederland hebben digitale spelers de wind mee. Maar er zijn een aantal haarscheuren zichtbaar. De digitale bedrijven hebben hun status van knuffelbeer verloren.