Skip to ContentSkip to Navigation

Groningen Digital Business Centre

Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Groningen Digital Business Centre

Groningen Digital Business Centre

Groningen Digital Business Centre (GDBC) is een nieuw kenniscentrum, dat zich richt op het ontwikkelen, delen en overdragen van kennis op het gebied van digital business en analytics. Een plek waar innovatie en onderzoek naar digitaal ondernemen gestimuleerd wordt. Wetenschap en bedrijfsleven komen binnen het GDBC samen om kennis te ontwikkelen en met elkaar te delen. Daarmee wordt GDBC het wetenschappelijke, digitale broeinest van Groningen, waar (young) professionals worden opgeleid en klaargestoomd voor een baan in de digitale sector. Lees meer over GDBC.

Blog

Drie maanden GDBC: bruggen bouwen & samenwerken
Datum:18 juni 2018

Dik drie maanden als projectleider aan de slag bij het Groningen Digital Business Centre en never a dull moment zeg maar! Ik dacht dat ik met mijn ervaringen en netwerk al wel redelijk zicht had op alle digitale en IT- gerelateerde ontwikkelingen in Noord-Nederland,...

Opinie: Bredere visie op digitalisering nodig
Datum:08 juni 2018

We hebben altijd gedacht dat je met voldoende opleiding in deze kenniseconomie wel een baan blijft houden maar geldt dat straks ook voor veel hbo- en wo-opgeleiden?

Moeten we bang zijn voor Amazon?
Datum:31 mei 2018

Amazon is krachtig omdat het niet alleen een winkel is, maar ook een machtig data-bedrijf. RUG-hoogleraar Marketing Peter Verhoef geeft toelichting in een artikel in het Dagblad van het Noorden https://bit.ly/2ssxawy

Hierom krijg je online overal op jou gerichte advertenties te zien
Datum:25 mei 2018

Facebook-oprichter Mark Zuckerberg gaf in een hoorzitting uitleg over het privacybeleid van zijn bedrijf. Aanleiding is de verhandeling van informatie van miljoenen Facebookgebruikers. Hoe komen bedrijven en websites eigenlijk aan die persoonlijke informatie?...

Who pays for organic products?
Datum:23 april 2018

Organic food production has become an increasingly salient issue. Retailers are increasingly focusing on organic products, and former US President Barack Obama funded a $50 million scheme to help farmers transition to organic methods. This reflects an increasing...