Groningen Digital Business Centre

Multidisciplinair onderwijsprogramma

vanuit FEB & FSE

Samenwerking tussen FEB & FSE

Binnen de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB) en de Faculteit Science & Engineering (FSE) worden al diverse vakken gedoceerd rondom digitalisering. Denk aan vakken als IT governance, Data Science and Marketing Analytics, Strategic Management of InformationTechnology en Technology-enabled Innovation & E-health. Binnen het GDBC werken de twee faculteiten samen aan een uniek onderwijsprogramma, waarbij de relevante vakken vanuit de twee faculteiten worden samen gesmolten tot een onderwijsprogramma.

Het resultaat van deze samenwerking is een multidisciplinair mastervak, waar de focus ligt op digitaal ondernemen. De studenten binnen de Faculteiten Economie en Bedrijfskunde (FEB) en de Faculteit Science and Engineering (FSE) kunnen, na het volgen van dit vak, een certificaat of een aantekening op hun Master of Science diploma ontvangen.

Tegelijkertijd ontwikkelt het GDBC de komende jaren een multidisciplinaire Master in Marketing Analytics en Data Science. Het interessante aan deze master is dat de kennis van twee faculteiten wordt gebundeld in één master en dat praktijkkennis van de Noordelijke digitale ondernemingen wordt ingebracht middels gastcolleges, casuïstiek en afstudeerstages. Naar verwachting gaat de Master in 2021 van start.

..

Laatst gewijzigd:21 maart 2020 11:00