Universiteitsbibliotheek

Mulerius Twitterbot presenteert hoogtepunten uit onze collecties

26 januari 2018
Mulerius: de eerste bibliothecaris van de UB

De Universiteitsbibliotheek Groningen gebruikt een zogeheten Twitterbot, een Twitteraccount waarmee automatisch beelden uit onze gedigitaliseerde collecties worden getoond.

Dit account @Mulerius presenteert enkele malen per week een fraaie boekband, een geografische kaart, een handschrift of een ander beeld uit de diverse deelcollecties die in de loop der jaren zijn gedigitaliseerd. Zo krjgt de volger van Mulerius een mooi overzicht van de schatten die zich in onze magazijnen bevinden. Doorklikken op de afbeelding levert extra informatie over het werk op.

Twitterbot Mulerius is ontwikkeld door onze eigen afdeling Ontwikkeling & Innovatie.

Laatst gewijzigd:13 januari 2020 11:39